Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Hvis mor og far ev. bestemmer seg for å flytte sammen, mister da mor alle pengene sine? overgangsstønad osv? for hvis dette er et tilfelle, lønner det seg ikke for min del at vi flytter sammen, selv om far ønsker dette. vi har to unger sammen. jeg ønsker ikke å måtte være avhengig av å spørre han om penger.. Har ikke fått opparbeidet meg penger til å dekke våres utgifter. fikk bare engangs stønad begge gangene.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Og ja, hvis dere flytter sammen så mister du selvsagt alle stønader for enslig forsørger.. Men hvis dere har et sånt forhold... så bør du vell uansett ikke flytte sammen med han..??
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Ja, du gjør det om dere flytter sammen ja. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Alle stønader du har som alenemor, forsvinner samme dag som far til barna flytter inn. Hadde det derimot vært en som ikke var far til barna, så hadde du beholdt stønadene i 12 måneder fra innflyttingsdato, eller om dere giftet dere eller fikk barn før de 12 månedene var gått så hadde du beholdt dem til en av de tingene skjedde og ikke i 12 måneder.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg flyttet sammen med barnefar igjen etter 6 mnd og ja det ble tøft økonomisk i en periode med dobbel husleie og sånt, men det ordnet seg til slutt:o) Som hun andre sier...penger er ikke alt! Og tenk så glade barna deres blir:o) Jeg hadde også 2 barn da vi flyttet sammen igjen og nr 3 var på vei 4 mnd etter at vi flyttet sammen igjen;o) Ønsker dere lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Så kynisk måte å tenke på. Ønsker en virkelig å flytte sammen med noen så gjør en jo det, selv om en mister støtte som aleneforsørger. Det er jo mer å vurdere inn i dette enn bare det økonomiske - f.eks at barna får bo sammen med sin far, noe som ikke kan måles i penger. Ønsker dere det ikke så sterkt, så kan det sikkert være like greit å ikke gjøre, da det mest sannsynlig ikke er et sterkt nok forhold til å vare uansett, med den innstillingen.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 tusen takk for svar:) og til 09:46, jeg har da ikke sagt at penger er alt, men jeg ønsker ikke å måtte være avhengig av at BF skal betale alt for meg. og det trur jeg ikke han er heller. HI
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Stønaden skal du miste selv om dere ikke flytter sammen så lenge dere er kjærester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå