Gå til innhold

Hunder som biter bør avlives. Hva med katter som biter ???? m/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt som biter meg ofte, jeg tror og håper det er fordi han er veldig leken... ?????

Men jeg tørr ikke la katten være alene med barnet mitt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal uansett ikke la noen dyr være alene med barn.

Dyr er dyr, kan aldri stole på dem...

Skrevet

Katter er jo vanligvis ikke et dyr man tar med seg der hvor det ferdes folk... Det blir litt anderledes. Men jeg ville heller ikke latt barn være alene med dyr uansett...

Jeg er litt mer skeptisk til mannevonde hester, jeg.. De kan visst gjøre hva de vil, bare de er verdifulle.. Vet om en som har sendt minst tre på sykehus, en med livstruende skader, men hesten er verdifull i avl, så den får holde på...

Skrevet

En kan ikke sammenligne hund og katt. Har du noengang hørt om en vanlig katt som har drept mennesker? Det har ikke jeg. Men jeg har hørt om hunder som både har totalt skambitt og til og med drept mennesker. ikke så mange år siden en liten gutt ble drept av en flokk hunder som sprang løse. De angrep ham på fortauet, helt uprovosert.

Uansett dyr, så bør barn og dyr overvåkes når de er sammen. Til og med kaniner kan bite og klore.

Skrevet

Katter er bitte små, og det er nesten bare om de treffer øynene de virkelig kan gjøre skade. De går heller ikke til angrep sånn helt uten videre for det meste. Et barns om går mot en hund i bånd kan risikere å bli bitt fori hunden føler seg truet og kommer ikke noen vei, en katt kan lett løpe vekk og gjemme seg, noe den omtrent alltid vil velge om den kan.

En katt som småbiter/lekebiter eieren(e) sin(e) er helt normalt, de vil enten leke eller si i fra at de vil ha fred. Man må bare forstå språket deres.

Ellers er min erfaring at selv de mest uberegnelige kattene har en egen evne til å forstå at små barn (under 2-3 år) ikke helt vet hva de gjør og derfor holder ut det utroligste fra dem uten å klore og bite dem, i hvertfall ikke hardt. Ikke at jeg hadde følt meg trygg på det jeg heller, jeg lot aldri katt og baby være i samme rom alene når jeg hadde dette selv om katten vår var snill som et lam, men har selv sett flere ganger barn som har kunnet dra en katt i halen eller øret (før noen fikk stoppet det) og bare fått fresing til respons eller et klask med labben (ute klør), der en voksen ville blitt både bitt og klort av samme katt bare for å klappe den.

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar!

HI

Skrevet

Men atte... Jeg har faktisk opplevd at en unge kom rett bort til valpen min på ca 12 uker uten å spørre om lov. Ungen strakte fram fingrene for å stryke, og valpen putta fingrene i munnen. Mest naturlige ting i verden for en liten valp. Ungen blei litt redd, og kansje stakk de små valpetennene litt, men hadde selfølgelig ingen synlige merker. Mora til ungen ble hysterisk og mente valpen burde skytes...

Jeg faktisk lo henne rett opp i ansiktet og sa hun fikk anmelde det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...