miriams Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Hei Skal flytte. Må vaske ned. Har aldri gjort det før. Har ikke gjort det før. Trenger alle gode råd som finnes.... HJELP
miriams Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 29. mai 2009 Hehe. Desperasjonen ga et ekko. Har altså ikke gjort det før i tilfelle noen ikke så det i innlegget over...
Expat Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Flytte fra leid eller har du solgt? Har du snakket med mottager om hva de behøver?
Gjest amandine Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Veldig bra og fikk meg en god latter! Mitt beste tips er iallefall sitron på mikrofiber for glass-klut til dusjveggene
miriams Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2009 Har solgt. De som har kjøpt er supernøye..... Må vaske ned så mye som mulig før siste dagen, har en 5 uker og en 3,5 år gammel..... Akkurat moppet takene (tørrmopp) og tatt de verste flekkene. Livredd for skjoldete tak...
Gulosten™ Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Microfibermopp på stang med Salmiakkvann til takene.. Tannbørste til fugene på badet
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Nå sist gang brukte jeg vaskebyrå - så deilig...de gjorde en utmerket jobb. Er ikke tak og vegger direkte møkkete gå over med tørrmopp. Taa gjerne ajaxspary - rosa og vask ned kjøkkenskap. Har du kjeller med betongulv...støvsug ikke vask. Husk å støvsug og rengjøre ildsted. Rengjør vinduer med jif-vindussystem - de blir vlanke å fine og det er fort gjort om du følger bruksanvisningen. Er tak og gulv som skal vaskes bruk hvit ajax, den fungerer til det meste. Hell klorin i toalettet og la det stå litt. Sett gjerne igjen en toalettrull.
miriams Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2009 TAkk for sitrontipset, Skal forsøkes om noen minutter !!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Gul jif funker like godt til vindu/speil/gulv og skap! Husk å vaske godt men dobørsten innunder kanten nede i do!
Gjest Moave Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Betal noen for å gjøre det! Det er en vanvittig jobb, og hvis du betaler et byrå, kan du bare henvise til dem hvis de som overtar klager. Vi betalte rundt 5000, tror jeg, for en leilighet på 100 kvadrat, og det var verd hver krone!
Expat Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 I siste utvei funker alltid kraftvask. Det får du på byggvare/maling butikker. Det tar også glansen på maling og div, så for eksempel linoleum må først kraftvaskes og så bones etterpå så snart det er tørt. Om de som tar over skal male umiddelbart er de kanskje like glade om dere bruker kraftvask, for da slipper de å matte malingen! Ildsted vasker du med krystallsoda, det er et pulver, fås på butikken. Ha i en liten skål vann som det står på pakka, bruk en svamp og samle opp det som renner ned i den skålen. Begge disse er sterke saker, bruk hansker, "kast ut" ungene, men luftinga er ikke som ved salmiakk og klorin.
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Huff, vi har nettopp vært gjennom det....solgte huset. Og jeg sier en ting: LEI INN VASKEHJELP!!! Ikke morro å vaske ned et hus, og ha to små samtidig du må styre med.. I vårt tilfelle var de også suuuupernøye, gikk med lommelykt på lister og alle mulige plasser. Tok oss 3 dager å vaske alt (hadde 3 etasjer også da..) Microfiberkluter er veldig lurt å bruke, tar mye støv. Bare husk å vaske hver eneste krik og krok, og bak/under dusjkabinett/badekar.Oppå alle innredninger, ja rettere sakt OVERALT. Puh....
miriams Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 29. mai 2009 Vi bor på landet. De to firmaene som er her har gode tider.. Ett vil ha 12000 og ett vil ha 15000 for en enebolig på litt over 200 kvm.. Litt mye penger, får heller gjør det selv.... Men det hadde vært skjønt om noen andre gjorde det....
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 Ja, det var dyrt:( Kanskje du har familie eller venner som kan hjelpe litt til? Om så de bare er der en time eller to, så hjelper det myyye på
Himmel og hav Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 Inviter familie og venner på nedvaskingsdugnad med pizza, det kommer på langt under 12000! Først tørrmopp så våtmopp meed vann på stang til vegger, da går det ganske raskt. Kjøkken bør vaskes ned med såpe, men hør med de som skal ta over, for om de skal male så kan du vaske kjøkkenvegger ol med salmiakk. Om de ikke skal male så ville jeg ikke gjort det for det matter ned malinga. Vask alle skap etterhvert som du pakker ut av dem, så er det gjort. Vinduene tar du med zalovann med litt salmiakk i, da blir de blanke og fine. Stålrens gir en blank og fin kjøkkenvask/benk. Ellers så er Swiffer duster uunnværlig!
OsloMor Skrevet 29. mai 2009 #16 Skrevet 29. mai 2009 Et stk radio, masse å drikke, bøtte, kluter, tørkepapir og salmiakk.
miriams Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 29. mai 2009 Takk for mange gode råd. Venner og kjente vet nok ikke helt hva de har i vente, blir nødt til å hanke inn hjelp her tipper jeg. Men, er nå ferdig med halvparten av takene, det er jo positivt. Dersom noen flere brenner inne med råd er jeg takknemlig for flere!
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 29. mai 2009 #18 Skrevet 29. mai 2009 Finnes det ikke noen spreke tenåringsungdommer i nabolaget du kan leie inn til slaver da? =) 150 kroner timen for å vaske, så er de sikkert kjempefornøyd, og da skal du få vasket i mange timer for 15 000=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå