Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Vi skal ha vising av huset til uka og dette har vi aldri gjort før. Noen tips? Bør vi ha lukt av kaffe og boller ;-) eller skal vi ikke gjøre noe annet enn å ha det rent og pent? Er det noe vi kan gjøre for å gi folk en god (ekstra god) mottakelse?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Lukte rent men ikke for mye parfymeduft. Friske blomster og fruktfat. Ryddig og ikke for mye familiebilder. Og la folk få gå rundt å se i fred. Jeg likte virkelig ikke når eierne eller megleren fotfulgte oss. Når vi hadde spørsmål fant vi de selv.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Ikke ha for mye ting stående rundt omkring, pynt gjerne - men jeg syns ikke det ser bra ut med en DIGER tv som står nesten midt på gulvet uten at kontakten er i engang. Da blir det litt stusselig. Friske blomster, frukt på spisestuebordet/kjøkkenet. La folk gå i fred. Var på visning forrige helg, og de eierne ville ikke at vi skulle få gå opp på loftet. Loftet så helt jævlig ut, og det ville kostet en del å få reparert der. Samboeren gikk opp der, mens jeg holdt mannen nede. Vi visste om at taket ikke var så bra, og ville sjekke det. Var tydelig på ansiktsuttrykket til samboeren at det ikke så bra ut, så da trakk vi oss stille tilbake og takket for oss. Med det mener jeg: Vær ærlig også. Jeg snakket me gubben mens jeg holdt han opptatt, og han sa at det var lite som måtte gjøres. Inntrykket blir noe helt annet når man ikke kan si ærlig om åpenbare ting. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Her er det meste ryddet bort ja! Aldri vært så tomt på kjøkkenbenken Skal ha blomster på bordet. Takk for tips om å la de gå i fred. Kjenner meg igjen fra det når vi har vært på visninger. Og å være ærlig. Jeg har ingen intensjon om å lure noen til å kjøpe huset mitt. Helga går med til siste rengjøring og rydding. Kjenner jeg er veldig spent nå! HI
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Lykke til med visnning! Så spennende :-) Ser du har fått mange bra tips, og har vel egentlig ikke noe å tilføre. Bare veldig enig i de over her. Helt utrolig at noen "nekter" folk å se visse ting/steder i huset. Da frister det ikke særlig å kjøpe! Det jeg husker fra visningen av det huset vi kjøpte var at megleren kom for sent.. Det synes ikke jeg noe særlig om. (og det gjorde ikke selger heller)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Sett hus (og hage/uteplass!) i samme stand som du ville gjøre dersom du venter din sjef m/ektefelle til en (meget formell) middag for første gang, for å diskutere en ny stilling med lønn 50 % over dagens, Og forhold deg til ryktet om at såvel sjefen som ektefellen en snushaner som vil stappe nesen sin overalt for å vurdere din ryddighet og ordentlighet.... La huset i svært liten grad avspeile "personlighet" (litt personlighet er faktisk positivt antyder enkelte undersøkelser, det får huset til å virke mer hjemmekoselig, men toleransegrensen for "litt" er temmelig lav). La likevel huset gi et TROVERDIG inntrykk av enten å være bebodd (absolutt å tilrå) eller fraflyttet. TV med utdratt kontakt og seng uten sengetøy er ikke egnet for å gi et troverdig bilde. Et tent stearinlys og et kaffekrus PENT plassert derimot.... Opptre alltid ærlig, helt ærlig. Ellers møter du deg selv i døren om 3 år når visningskandidaten møter deg i forliksrådet med krav om erstatning fordi du sa....... Og ellers: Opptre slik du selv vil vente av en god ekspeditør i fagbutikk under visningen. En som hilser deg velkommen og ALLTID er til tjeneste når du ser deg om etter hjelp, men ALDRI fotfølger deg. Du er selv i nøyaktig samme salgssituasjonen som denne ekspeditøren. Og det kan da være greit å huske: Ikke alle "kundene" er like interessert i varen. Og det er ikke sikkert at den du TROR er mest interessert er det. Så husk å behandle alle "kunder" likt! Og husk: I visningsituasjonen er det DU som er selger, og megler som er "teknisk ekspert på det formelle". La verken megleren overta begge rollene (da kan han lett få dårlig tid til å håndtere begge, og DU er mer troverdig som selger i kundens øyne enn megleren er) eller sluntre unna sin, henvis alle "formelle spørsmål" du får høflig til selger og si at "NN nok kan gi deg PP mye bedre hjelp i dette spørsmålet enn jeg kan" Kaffe og bollelukt er "sterkt oppskrytt", og gir sammen med en bolig som ikke gir et TROVERDIG bilde av å være bebodd faktisk lett negative assosiasjoner. Men sørg for at det lukter RENT overalt, selv i kjellerbodene og garasjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå