Gå til innhold

Full klaff på første forsøk:)


gullfunn

Anbefalte innlegg

Er så hoppende glad. I går tok jeg en test og etter få sekunder lyste gravid mot meg. Så nå melder jeg meg inn i februarklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til deg også. På babyverden sin terminkalkulator får jeg 7 februar og på terminkalkulator.com får jeg 6 februar. Så rundt der en gang.

Krysser fingrene for at alt skal gå bra, men vet jeg ikke kommer til å roe meg før de magiske 12 ukene er passert. Har allerede begynt å føle litt kvalme, hvordan føler du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt små kvalm, kjenner litt strekninger eller stikkinger i magen og såre pupper. Må inrømme at jeg er litt glad for å kjenne litt symptomer, da vet jeg i allfall at det er noe der. Tror ikke jeg heller kommer til å roe meg helt før jeg har passert 12 uker. Har du vært gravid før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig. Har et ambivalent forhold til kvalme. Jeg er på den ene siden glad for det for da vet jeg at alt står bra til. De sier jo at blandt de som er kvalmne så forekommer det mindre spontanaborter. På den andre side var jeg ekstremt kvalm i forrige svangerskap. Kastet daglig opp til uke 24. Ikke spesielt gøy. Men bare alt går bra så takler vi det meste.

 

Ja, jeg har tre barn fra før. Har du vært gravid tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det ikke var spesielt gøy da nei. Jeg har hatt et svangerskap på utsiden av livmoren for 1 1/2 år siden å har prøvd å bli gravid siden det. Så er vel derfor jeg er så glad for alle symptomer jeg får, men blir nok lei jeg å som alle andre. Så det at jeg har en del symptomer nå gjør at dette svangerskapet føles veldig anderledes enn det forrige så tar alt som et bra tegn :-) Har ingen barn fra før så dette blir mitt første om det klamrer seg fast :-) Gleder meg som en unge til å bli mamma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg. Det har alltid vært mitt mareritt. Krysser fingrene for at det skal gå bra. Har selv mistet i MA og SA tidligere så er jo også glad for symtomene. Hvis alt går bra for oss begge så håper jeg vi kan følges her inne.

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det kommer til å gå bra. Jeg er fra Stavanger.

Så deilig med nydelig vær. Man blir så glad når solen skinner.

 

Skal snart gå en liten tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Beklager at jeg ikke har fått svart deg, men jeg har hatt syke barn så ting har vært litt kaos. Fomen min er bra foreløpig. Litt småkvalm innimellom, men ikke helt ille. Håper det står bra til med deg. Har du vært på tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig greit her, er jo fortsatt glad for alle symptomene jeg får, har vært på en tidlig ul men da kunne vi bare se fostersekken, men skal på en til på torsdag :) har tatt noen hcg prøver på dag 16 var den 243 og på dag 23 var den 4782 så stigningen er i allefall bra :) Blir spennende å se til torsdag da for da er jeg jo over 6 uker på vei å skal kunne se hjertet :D Har du vært på noe ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg har fremdeles syke barn. Når man første får et sykt barn så får de det alle på rad og rekke :(

Så spennende at du skal på ultralyd på torsdag. Skal selv på ultralyd på fredag. Da er jeg 6+2 utifra mens termin, men kun 6+0 utifra eggløsning. Er litt usikker på om de kan se noe da. Tilfelle om jeg bør flytte timen til mandag i stedet. Hvor langt var du på vei da du kun kunne se fostersekken.

Jeg har også målt hcg og hadde 670 på dag 18 og 1480 på dag 20 så jeg hadde fin økning.

 

Gleder meg til å høre hvordan det går på ultralyden din på torsdag. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper snart de blir friske da. Ikke bare bare med syke barn.

Jeg trodde at hjertet begynte å slå i løpet av uke 5 så da bør du vel kunne se det i begynnelsen av uke 6? vet ikke så mye om det jeg da. Jeg var 5+3 når jeg så fostersekken, mulig litt kortere.

Det var jo en kjempe fin stigning det :) Dette er ei bra side om hcg måling, tenkte kanskje du hadde synes det var gøy å se :)http://babymed.com/tools/pregnancy/hcg/Default.aspx

Lykke til til deg også. Blir spennede å høre åssen det går med deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

 

Jeg håper også at de snart blir friske. Er travelt med syke barn. Har vært utrolig kvalm i dag så det begynner å bli vanskelig å skjule for barna. Skal sjekke ut siden om hcg. Krysser fingrene for at jeg får sett noe. Gleder meg å høre fra deg etter du har vært på ul.

 

Stor hilsen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nervevrak hele dagen i dag og gått å ventet på ul. Men det var jo ikke noe skummelt egentlig. Fikk se at hjerte dunket og alt :) er kjempe lettet nå. Det kunne jo ikke vært bedre :)

Nå gleder jeg meg til å høre hvordan det går med deg i morgen :) Masse lykketil. skal krysse fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Tusen takk for at du vil krysse fingrene for meg. Jeg er nervevrak allerede og skal ikke til ul før sent i dag ettermiddag.

Så bra at det gikk fint med deg, er så glad på dine vegne.

Den Hcg siden var kjempe bra. Hadde jo et høyt nivå, så det hadde vært koselig med tvillinger, men du har vel også et høyt nivå og dere så ikke to hjerter, eller?

Uansett så er det jo bra med høy hcg har forstått at det er mindre sansynlighet for abort da. Har begynt å få vondt i ryggen lurer på om det er en begynnende bekkenløsning. Forrige gang måtte jeg gå med krykker:(

Ha en fin dag. Skal oppdatere etter jeg har vært på ultralyd, men det blir sikkert ikke før i kveld siden timen er så sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå også helt i toppen av normalen, men hun kunne bare se et hjerte, må jo innrømme at jeg egentlig er litt glad for at det var en da. Hadde jo vært glad for 2 også, men en er mye enklere. Har også lest at det er mindre sjangs for å miste når man har høy hcg, så det er jo supert. Fikk foresten en ul i uke 11 også, bare for å dobbelt skjekke at det ikke er tvillinger siden jeg ble gravid på pergo :)

Håper virkelig ikke det er en begynnende bekkenløsning du kjenner, synes du fortjener å slippe det når det var så ille sist.

Gleder meg til å høre hvordan det går i dag, kjempe spendt. men er sikker på at det går like bra som med meg siden hcg'en din er så høy :) Kanskje du til og med ser to hjerter :) Skal fortsette å krysse fingrene til du har fått oppdatert her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå har jeg vært på ul. Og det gikk kjempe fint. Jeg kunne se et bankene hjerte. Ble så glad at vi gikk ut å spiste en god middag har nettopp kommet hjem derfor så sent svar. Jeg spurte om hun kunne se tvillinger, men det kunne hun ikke. Men jeg hadde utvendig ultralyd. Tror ikke de ser like bra med det så tidlig. Så man kan jo aldri vite. Jeg skal ta duotest på sykehuset i uke 11-12 så får jo en ekstra sjekk da tilfelle en skulle ha gjemt seg. Jeg hadde syntes det var koselig med tvillinger selv om det sikkert hadde blitt veldig travelt. Jeg er uansett glad for høy hcg. Har også hørt det samme som deg at det er mindre sansynlighet for at noe skal skje. Krysser fingrene for at jeg skal unngå bekkenløsning denne gangen, men har hørt at det skal være økende med hvert svangerskap så oddsene ser ikke så bra ut. Du må ha en kjempe fin kveld. Er glad det foreløpig har gått bra for oss begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad :):) utrolig betryggende å høre hjertet. Jeg viste ikke at det funket med utvendig ul så tidlig. Hva er en duotest? har ikke så mye peiling på ting og tang siden dette er første svangerskapet jeg har hatt på riktig plass. Vet jo egentlig ikke noe serlig om hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller visste det. Forrige gang jeg var gravid tok de ikke utvendig før jeg var 10 uker. Duo test eller dobbeltest som noen kaller den er en test hvor de måler sansynligheten for å få et barn med kromosomfeil hovedsaklig Downsyndrom. Den foregår ved en ultralyd hvor de ser hvor mange foster og at alt ser ok ut og så tar man en blodprøve. Så kommer man tilbake mellom uke 12 og 13 for å måle fosterets nakkefold og neseben. Dataen blir lagt sammen med mors alder og så regner de ut sansynligheten.

I veldig mange andre land får alle gravide tilbud om testen, men i Norge er det visst bare dem over 38 år. Jeg har bedt spesifikt om den pga. at jeg har mistet noen ganger tidligere. Men jeg vet om noen som har fått det fordi de har bedt om det og sagt at de engster seg.

 

Hva som skjer videre er ganske individuelt har man et ukomplisert svangerskap så skjer ikke så mye man går til de rutinemessige kontrollene og ul en gang mellom uke 17-19. Så melder jo en del seg på svangerskapskurs. Eller ordner en omvisning på sykehuset selv.

 

Det må være betryggende for deg å se at spiren hadde slått seg ned på rett sted. Å få en graviditet utenfor livmoren må være et mareritt.

Skal på fest i kveld, men er så utrolig kvalm så det frister svært lite. Men får bite tennene sammen stikke hode innom og heller gå tidlig.

 

Ha en fin helg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk tilbud om det av gynekologen jeg, hun sa bare ikke at det hette duo test. Jeg kunne fått det siden jeg har en muskelsykdom som er 50 % arvelig, men jeg takket nei, det er jo ikke større sjangs for at min unge skal få noen av de andre tingene enn hos andre. Jeg skjønner jo godt at for noen så kan det være betryggende med en sånn test. Men tror kanskje det vil virke litt mot sin hensikt med meg siden jeg ikke er så bekymret for det til å begynne med m du skjønner hva jeg mener.

Tror nok min oppfølging blir litt annerledes siden jeg har den sykdommen jeg har, må vel innom noen spesialister og sånt noe. Må vel planlegge fødsel eller eventuelt et keisersnitt litt mer enn folk flest må.

Når det kommer til svangerskapet på utsiden av livmoren så er det jo klart at det er utrolig betryggende å vite at det er på riktig plass denne gangen. Men må innrømme at jeg egentlig tror det er verre i neste svangerskap for dere som har mistet enn sånn som i mitt tilfelle, for jeg har jo allerede fått svar på at jeg ikke trenger å bekymre meg mer for det, mens dere som har mistet ikke får det svaret så tidlig. Og fordi om det ikke er så gøy og inn å operere og alt dette så får man vite det så tidlig og hatt et litt annerledes forhold til svangerskapet hele veien, mens når man mister blir en kanskje tatt litt mer på senga og har hatt et normalt forhold til svangerskapet, så tror kanskje at det er verre å miste. Har aldri mistet selv da, men tror i allefall det er verre psykisk.

 

Får håpe kvalmen din har gitt seg litt så du får kost deg i kveld da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...