Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Ettåringen min våknet idag og var generellt i dårlig form. Survete og lei seg, også kjente jeg at han var varm så jeg tok tempen på han. Han hadde 38.1, og normaltemperaturen hans er på litt under 37 grader. Siden allmenntilstanden hans var dårlig fikk han en stikkpille. Er det greit å gi de små febernedsettende når de har så lite feber egentlig? Ble litt usikker jeg.. Også lurte jeg på om det er ok å ta han med ut en tur idag selv om han har feber? Skulle ha ordnet noen ting i byen og får ikke dratt uten han.. Og en ting til. Når han skal sove duppen sin etterpå, må jeg følge godt med på han da siden han har feber? Eller kan jeg ta meg en dupp på sofaen selv samtidig? hehe dumme spørsmål, men han har ikke vært syk før og siden han er mitt første barn blir jeg veldig usikker
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Små barn skal helst ikke ha febernedsettende ved feber under 39...men det er du som må vurdere situasjonen... Små barn skal holdes inne når de har feber... Siden du sier han har dårlig allmenntilstand ville ikke jeg lagt meg på et annet rom og sove...men hvis han bare har feber og er i fin form ellers er det greit syns jeg...ville uansett sjekket han hvert 30.min.
Zitro Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Å sjekke en 1-åring med kun 38 i feber hvert 30. minutt blir litt i overkant for meg. Jeg hadde nok ikke gitt stikkpille for så lav feber heller, og helt trygt lagt barnet ut i vogna for å sove. Hadde titta til det en gang kanskje i løpet a luren hvis det sover ca 2 timer. Pass på å ikke kle på for mye tilfelle det får stigendes feber mens det sover. Ha babycall i vogna sånn at du hører han hele tiden. Og hvis barnet fortsatt kun har 38 i feber, hadde jeg fint tatt det ut for å gjøre nødvedige ærend, bare ha han i vogna sånn at han kan sitte stille og ikke måtte gå og bli sliten av det. Men hadde ikke langt ut på en laaang shoppingtur liksom bare for å få tiden til å gå. hilsen 2 barns mor :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Takk for svar jenter Får bare se an formen hans og vurdere ut ifra det. hilsen hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå