Gå til innhold

Areola - mørke ringer rundt brystvortene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig etter fødsel forsvinner disse? Disse mørke ringene skal visstnok komme i forbindelse med graviditet, men når forsvinner disse igjen? Noen som har hatt disse lenge etter fødsel? Ammer mitt 2.barn på snart 5 måneder og har ikke lagt merke til om disse har forsvunnet etter fødsel, føler meg gravid og har disse kjente mørke ringene rundt brystvortene. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Mener du selve areola, eller et mørkere område på areola?

Skrevet

Hei!

Jeg mener areola, selve ringene rundt brystene som gjerne kommer ved graviditet :)

Skrevet

dytter litt jeg :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Har du ikke areola til vanlig? *forundret*

Jeg tror ikke de forsvinner etter graviditet, for det skal man jo ha til vanlig , før graviditet, også.

Skrevet

Nei og nei og nei ... det er dette jeg mener:

"Mørke areolas

Veldig tidlig i svangerskapet, rundt den tiden du venter menstruasjon, kan du kanskje oppleve at din aerola (den mørke ringen rundt brystvorten) begynner å mørkne og øker i diameter."

Lurer på når denne mørke ringen forsvinner ETTER graviditet, de er jo ikke der til vanlig. Har disse mørke ringene ennå, og lurer på om dette er vanlig når man ammer.

Skrevet

Ringen vil ikke forsvinne. Den skal jo være der. Men kan jo hende det blir som det var.

Det står at den kan mørkne og bli større, noe den sikkert har gjort hos deg.

Men man skal ha mørke ringer rundt brystvortene, noen har store, noen små, noen mørke og noen lysere.

Om de blir som de var vet jeg ikke, men mamma sine har blitt mørke etter 3 barn og amming.

Tror kanskje det er vanligst...

Ikke vet jeg.

Kanskje noen har erfaring med det, jeg er 7 mnd på vei, så vet ikke hva som skjer etter fødsel og amming:)

Skrevet

Merkelig, disse ringene forsvant ganske raskt etter mitt første svangerskap og kom tilbake igjen så fort jeg ble gravid med nr 2, nå er det riktignok 5 måneder siden fødsel og disse ringene har ikke forsvunnet, bare lurte om det tok lang tid. Min mor har født 6 ganger og har ingen slike mørke ringer.

Skrevet

Hehe, kanskje bare jeg og min mor som er annerledes da! ;)

Skrevet

Mener du når eller om de blir lysere igjen etter amming? Mine ble ikke serlig mørke litt større ble de,men ble som de var igjen,men som sagt kunne jeg ikke se store forskjellen,noen blir jo veldig mørke,aner ikke om de blir værende sånn hos noen,men vil tro at noen kanskje kan bli mørkere en de var.

Skrevet

Hei gullgutt & baby i magen! Ja, lurte på når disse ringene evt blir lysere igjen etter amming? Men, kan skjønne at det varierer fra kvinne til kvinne så vanskelig å finne ut av ;)

Takk for svar likevel!

Ha en fin kveld videre :)

Skrevet

alt innen svangerskap,fødsel osv,er jo som regel individuelt så ikke lett å vite hvordan det blir for den ene og den andre,vil tro at jo mørkere farge man får rundt brystvortene jo større sjangs er det for at de blir mørkere en de var,mine ble som de var,jeg forandret ikke særlig farge,ei venninde ble veldig mørk og fikk mye større mørkt område,og det ble litt lysere men ikke som før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...