husmus &2 Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 I dag har han bæsjet fem ganger. Jeg måtte sist inn å skifte bleie nå i kveld. Det er veldig diarelignende og jeg antar at det er fordi den kommende tannen plager han. Den har såvidt brutt gjennom gommene men er fortsatt liten hvis dere skjønner. Det kan vel ikke være noen andre grunner til at det er så hyppig og "rennende" avføring? Han har hatt lite matlyst i dag noe som bekymrer meg, men drikker vann og det han vil ha for å si det sånn...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Magevirus? Mye rart som går for tida vettu.. Det er på ingen måte vitenskapelig bevist at tenner gir diare, men det er jo mange som opplever det likevel. Om det er mageinfeksjonen som gir feber og dermed tann, eller motsatt, er vel ikke så lett å si noe om... Her i huset merket vi uansett ingenting til verken diare eller dårlig apetitt ved de to rundene med tannfrembrudd.
Hulda77 Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Tenkte å svare, men nå er det allereie sagt at det ikkje er stadfesta nokon samanheng mellom tannframbrot og endra avføring, eller diare. Vel, svarer likevel da eg i dag er litt oppteken av akkurat dette Har ofte sjekka etter tenner, ikkje sett noko. Var på 9 mnd kontroll på tysdag, helsesyster sjekka, sa "ser ingen tenner på vei her". I dag la eg merke til at ho totta veldig, sikla litt, drakk masse masse vatn. Så mykje at det "rann over" (funny!). Heldt flaska sjølv og glugga nedpå. Matlyst var bra. Men altså, ho bæsja minst 5 gonger. Fin konsistens, he he. Til vanleg er det hardare greier som kjem. Ved middagen såg eg at det var eit lite hol nede, såg litt kvitt, så nå kjem tanna Snuppis spydde opp litt mat fleire gonger før legging. Sjekka derfor tempen hennar, heilt normal. Så altså: endring i avføring, null feber (enda) og tann i kjømda. Satsar på normal natt.
husmus &2 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2009 ja, det kan jo hende han har fått i seg noe rart. Jeg velger allikevel å tro det har sammenheng med tannen. Jeg VIL ikke at han skal ha diare stakkar. Kanskje jeg ga han unormalt mye sviskemos i går? Huser itte...
temine Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jeg er en av de som mener hyppig og litt annerledes avføring samt feber kommer AV tanfrembrudd. Har nemlig ei tulle på 3 år som ved hver eneste tann hadde den berømte tannbæsjen samt feber natta tanna kom gjennom. Nekter å tro noe som helst på at hun hadde magevirus i de dagene nært frembruddet (UTEN magesmerter, merkbart mer luft og oppkast) og feber som varte kun ei natt for hver tann som kom, og aldri ellers. Det at lilleknert nå oppfører seg på samme vis som storesøster gjorde syns jeg bare støtter min egen forskning;) Noe annet som støtter dette er at vi ikke har vært i nærheten av noen slik form for smitte, og at heller ingen andre i familien har blitt smittet av det i disse periodene. Så får de ordentlige forskerne bare mene hva de vil for meg:)
husmus &2 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2009 Termine jeg er helt enig med deg. Vi var på helsestasjonen dagen før, så det kan jo selvsagt ha vært noe i "luften" der, men jeg tviler sterkt på det. Da vi oppdaget tann nr 2 i dag styrket det troen enda litt mer. Han har foreløbig ikke hatt feber, eller dvs, det kan godt hende han har hatt om natten, men det har gått meg hus forbi i så tilfelle siden han sover natten igjennom. Aner ikke hvordan en merker feber, annet enn ved å ta tempen. Han har fortsatt til gode å ha det samt så mye annet. Åh, mitt perfekte barn hehe
temine Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Hehe, da har han ikke hatt særlig høy feber i alle fall, om du ikke har merka det engang;)
Jente2011 Skrevet 30. mai 2009 #8 Skrevet 30. mai 2009 når vi fikk vår første tann var det ikke noe forandring i bæsje "mønsteret":)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå