Gå til innhold

Har de aller fleste lån på bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for å være frekk eller noe? Bare lurer på om det er vanlig.

Når vi kjøpte ny bil for noen år siden så tok vi opp lån på litt av den, men betalte det ned igjen på noen få mnd.

Vi lånte fordi bilen min streika så jeg måtte ha ny der og da, og siden vi prøvde å bli gravide var liksom ikke enda en bil til 20-30 000 aktuelt.

Og vi kjøpte ikke en superdyr bil. Ga 125 000 for den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke på den vi hadde sist, men så kjøpte vi ny i fjor, og da bestemte vi oss for å kjøpe nybil siden det er mindre løpende utgifter med helt ny bil. Så den har vi lån på, men lånet er innbakt i huslånet, så da blir det billigere.

Skrevet

Ja, vi har lån på en av to biler. Kjøpte den for 3 år siden, betalte 140 000. Nå er det ikke så mye igjen, så vi betaler ut det resterende med skattepengene. Det skal bli godt å få frigjort 3000 kr i mnd! :-)

Jeg er egentlig ganske negativ til billån, men av og til trenger man ny (bruktbil). Da vil jeg heller ha mer bil for (låne) pengene enn å kjøpe et vrak for 30 000 uten lån.

Skrevet

Vi har to biler, ca 120000 i lån igjen på hver av dem.. Min skal være nedbetalt i 2011, men antar den er solgt lenge før den tid..:)

Skrevet

Ingen billån her. Før året er omme ingen andre lån heller!

Skrevet

Jeg har eid biler i ca 20 år nå, og aldri hatt billån. Ikke til deler av det jeg har gitt for bilene, engang. Men jeg har heller aldri hatt helt nye biler, da. Den jeg nå har, er 10 år gammel, men har gått fryktelig lite og er en sikker bil.

Skrevet

Vi hadde ikke lån på den vi hadde, men den streiket plutselig og vi valgte å heller kjøpe ny bil enn å reparere den gamle siden vi likevel matte ha ny bil innen 7 mnd på grunn av ny baby.

Har ca. 120 000 kr i lån på den men regner med å betale det ned innen ca. 1 år.

Skrevet

Nei, jeg har ikke - og heller ikke samboeren.

Vi skal kjøpe bil til sommeren (håper jeg) og det blir ikke noe lån på den heller.

Skrevet

Nei, er på fjerde bilen nå, og ikke hatt lån enda. Har et tak på bilkjøp på 150000 kr, biler over det taper seg raskt i pris. Så her gjelder kjøp og selg - handler ny bil annethvert år, minst. Heldigvis er det samboeren som ordner kjøp og salg. Han syns det er fryktlig moro og gleder seg til hver gang han skal kjøpe bil :) Så strengt tatt ser vi(sambo) etter bil hele tida :P

Skrevet

Nei, ingen lån. Betalte nesten 450 tusen for den.

Skrevet

Vi har alltid hatt lån på bilene våre. Det meste vi har hatt er da 140 000 tror jeg. Nå har vi i underkant av 80 000 igjen. Planlagt ferdig nedbetalt om litt over 2 år, om vi fortsatt har den...

Skrevet

Nei, har ikke lån på noen av bilene (2 stk). Nok at man har huslån om man ikke skal ha lån på en bil som bare taper seg i verdi....huff.

Skrevet

Har ikke billån, betalte 100 000 for bilen.

Hadde "lån" på første bilen jeg hadde, da lånte jeg 20 000 av mamma og pappa for å kjøpe da jeg flyttet. Ellers aldri hatt billån.

Skrevet

Nei vi har ikke lån på den bilen vi har nå. Betalte 90 000 for den, har hatt den i 4 år. Men nå begynner den å streike, + vi må ha 2 biler fra høsten.

Så da blir det lån, skal kjøpe toyota avensis, et par år gammel eller noe.

Skrevet

Ja vi har litt lån på den, synes egentlig det er helt greit jeg, bil må en jo ha, og jeg betaler gjerne noen tusenlapper i måneden for å ha en forholdsvis ny og trygg bil (er ikke veldig glad i å kjøre, men må jo av og til). Greit at dyre biler taper seg fortere i pris, men jeg synes likevel det er verdt prisen.. Når vi bytter bil kjøper vi gjerne en som er et par-tre år gammel, da har det største pristapet vært men den er likevel ny nok til at du får gode garantier fra forhandler..

Når vi bytta nå sist hadde vi ca 100.000,- i egenkapital, fikk 120.000,- i innbytte for den vi hadde og betalte 340.000,- for den "nye". Måtte derfor låne drøye 100.000,-

Skrevet

Nei,vi har ikke lån på noen av bilene..

Skrevet

Vi har ikke lån på de to bilene våre.

Skrevet

Nei betalte den kontakt, 400 000. Hadde spart på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...