Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnehagen mente jeg måtte ha barnet hjemme for hun hadde veldig løs avføring EN gang i barnehagen, som de mente var diare. hadde henne hjemme mandag/tirsdag, prøvde å ta henne med i barnehagen onsdag, men da hadde hun bæsjet i bleien EN gang med løs avføring så hun måtte være hjemme idag å. Dattera mi spiser normalt, er i kjempeform og er kjempeglad. Har lest litt nå på nett om diare, vil ikke si det høres ut som hun har det.

Er det rett at jeg må holde henne hjemme for at hun har litt løs mage?

Skulle tro de kunne skifte ett par "annerledes" bleier uten hysteri

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo direkte latterlig! Gutten min på 2 år har ofte løs avføring noe han alltid har hatt (spiser mye frukt og drikker mye). Skulle bhg min si det samme så måtte vi ha tatt han ut :-) Det er selvsagt almenntilstanden som teller, løs avføring kan komme av så mye og det trenger ikke være smittsomt. Synes du skal ta en prat med de jeg.

Skrevet

Det høres rart ut, jenta vår har oftere løs avføring, enn fast, og det har hun alltid hatt. Ingenting galt med henne fordet:)

Skrevet

Jeg vet barnehagene er veldig obs på diare, når gutten min har det så er det hyppig avføring og den er løs hver gang.

I vår barnehage, så sier de fra om det har vært løst for at man skal følge med for de vil ikke ha diare i barnehagen siden det er så smittsomt.

Det er ikke diare om det er en bæsjebleie om dagen og den er løs. Det er også vanlig at man kan få løs avføring av varmen. Både pga mer bakterier men også som en reaksjon på varmen.

Du får prate med dem. Må være noen som har misforstått noe i bhg.

Skrevet

Mini har hatt mye problemer med magen og mye løs avføring, uten at det er diare. Stort sett sier de ingeting i barnehagen om det, men jeg har opplevd et par ganger at de i perioder med mye omgangssyke og diare, at de har ringt meg pga diare uten at jeg har skiftet flere bleier hjemme. Da har jeg holdt han hjemme dagen etterpå også, for jeg syns ikke jeg kan diskutere med dem om han faktisk har hatt en helt løs diarebleie i barnehagen, selvom han ikke har hatt det hjemme.

Fordi han har hatt så mye problemer med magen og i tillegg har eksem, så har vi vært hos barnelege, som sa det var helt normalt for mini at han har løs avføring av og til og vi fikk til og med en "legeerklæring" på at det er normalt for han. Etter det har jeg snakket med de i barnehagen og sagt at jeg egentlig ikke tror han har hatt diare de gangene de har ringt, men at jeg har hatt han hjemme for sikkerhets skyld. Nå er de litt mer oppmerksomme og venter lengre selv i perioder med mye diare i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...