ifie Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Hvordan reagerte du på melkeprodukter under graviditeten? Jeg syns jeg tåler så mye mer melk nå enn til vanlig! Det er jo selvfølgelig bare fint - og ikke minst lettvint! men jeg lurer på hvorfor det er sånn!?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Eg har ikkje fått det påvist men det er ganske logisk for eg sitter på do kort tid etter inntak av mjølkeprodukter...... Eg var også bedre under begge mine sv.skap og faktisk så lenge eg amma og ikkje fikk mensen....... Før eg blei gravid så var eg verre like før, under og rett etter mensen. Så eg har min egen lille teori om at det er hormonelt for min del, at eg da reagerar meire enn ellers under mensen og sida ein ikkje har mensen når ein er gravid og for min del 6mnd+ etter fødsel.
ifie Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2009 Har ikke tenkt på at det kan være hormonelt, jeg, da! Det kan det kanskje være! Jeg husker ikke hvordan det var etter fødselen, mens jeg amma, men har merket nå igjen at det er mer som skal til før jeg får magesmerter. Er gravid nå. Tenker også at kanskje det kan ha noe med den trege fordøyelsen å gjøre; at den lille laktasen jeg har (for litt er det nok der) får tid til å spalte laktosen siden det går så sakte gjennom tarmen. Men når jeg tenker meg om tror jeg faktisk at jeg også reagerer mer når jeg har mensen...
FrøkenSprøken Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har hatt magesmerter og kvalme siden jeg var liten, men fikk ikke påvist laktoseintolleranse før jeg var voksen. Under svangerskapet ble magesmertene nesten borte, men fra og med den dagen vi tok veslegutt med hjem fra sykehuset startet helvettet... I 1,5 år var jeg konstant kvalm, og kastet opp til stadighet. Jeg var inn og ut av sykehus, men ingen fant ut noen ting. Hele barselstiden ble ødelagt, og jeg trodde jo at noe alvorlig var galt med meg. Tilslutt var jeg undervektig og utslitt, og da tok legene endelig tak i problemet:) Etter to mnd på totalt laktosefri diett ble jeg mye bedre, og nå (to år etter) er jeg helt frisk. Jeg har også vent kroppen min gradvis mer laktose, slik at jeg fungerer ganske bra uten medisiner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå