Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnehagen mente jeg måtte ha barnet hjemme for hun hadde veldig løs avføring EN gang i barnehagen, som de mente var diare. hadde henne hjemme mandag/tirsdag, prøvde å ta henne med i barnehagen onsdag, men da hadde hun bæsjet i bleien EN gang med løs avføring så hun måtte være hjemme idag å. Dattera mi spiser normalt, er i kjempeform og er kjempeglad. Har lest litt nå på nett om diare, vil ikke si det høres ut som hun har det.

Er det rett at jeg må holde henne hjemme for at hun har litt løs mage?

Skulle tro de kunne skifte ett par "annerledes" bleier uten hysteri

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Diaré er hyppig, løs og vannaktig avføring." (www.apotek1.no)

Om jenta di har 1 bleie med løs avføring på en dag så vil jeg ikke si at det er diarè nei!

Det kan like godt være noe hun har spist.

Klart, det er ikke lett å vurdere om slike ting er smittsomt, men jeg synes de overreagerer ja...

Skrevet

Jeg er ikke enig med bhg. Syns det var veldig overdrevent.

Vi bor på en liten plass da men, hadde dette skjedd flere ganger, hadde jeg kontaktet hs og bedt henne om å gi dem en oppdattering.

Skrevet

Jeg er heller ikke enig i at 1bleie med løs avføring om dagen kan regnes som diare.

Har man diare selv vet man jo hvordan det er, det er ubehagelig, skjer flere ganger etter hverandre og allmenntilstanden er ikke god, og du beskriver jo at datteren din sin allmenntilstand er bra.

Prøv å gi henne banan på morgenen, det hjelper på datteren min hvis hun er løs i magen, løs mage kan jo komme av så mye f.eks noe så lite som at de drikker litt badevann, er jo ikke syk av den grunn selv om avføringen er løs en dag.

Skrevet

Leste ein plass at deinisjonen på diaré er minst 3 bleier/tømmingar med laus/flytande avføring i døgnet. Kan ikkje hugse kor eg leste det, men det høyres rimeleg ut synest eg.

Skjønar at bhg er redd for smitte men meiner dei overreagerer i dette tilfellet, i alle fall om jenta har hatt normal avføring dei andre dagane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...