Gå til innhold

noen som har peiling på virus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk virus igår, har kjørt norton 2 ganger(fordi det fortsatt poppet opp virusadvarsler etter den første..) og en ccleaner. hvordan vet jeg at pc`en er "frisk" igjen?er litt redd for å bruke nettbank og sånn nå kjenner jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kobler ut alle autooppstarter av program (unntatt Norton) logger av alt, absolutt alt, slukker maskinen, lar den stå av i minst 20 min (for å "resette" intent minne), Så setter du i den originale Windows-CDen i CDspilleren, tenner maskinen, kjører reparasjon av Windows og venter til Windows starter "som normalt" eller "i sikkerhetsmodus" (dårlig tegn), Deretter kjører du et full scan med Norton (ikke skann CDstasjonen, da får du problemer. Melder maskinen fremdeles om problemer er den ikke frisk. Får du friskmelding (0 infected files) i rapporten etter scanningen (ikke bry deg om evt filer satt i karantene), slår du av, venter i minst 20 minutter igjen og starter på ny.Norton startes igjen. Får du nå friskmelding, heller ingen filer i karantene, er saken OK. Får du filer i karantene er det tydeligvis et virus som periodevis klarer å "gjemme seg" for Norton, men som Norton har rimelig kontroll på når det "prøver seg" på noe ureglementert. Fikk du ikke friskmelding da du kjørte full scan første gangen er det et virus som Norton ikke klarer å kontrollere, oftest pga manglende oppdatering av viruset. Er Norton helt oppdatert, og lisensen ikke utgått på dato kan du jo kontakte Nortons supportavdeling i USA pr e-post og be om hjelp. Dette er inkludert i den årlige lisensen du betaler. E-postadressen finner du sannsynligvis i dokumentasjonen som fulgte med programmet, evt kan forhandleren som solgte deg programmet hjelpe deg med denne. Du finner også e-postadressen på Nortons hjemmeside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...