Gå til innhold

sykemelding og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i 27. uke og har jobbet 80% siste 3 ukene pga konstant hodepine/migrene siden uke 10. Hodepinen er blitt veldig mye bedre i det siste, men sitter fortsatt igjen en del. Har de siste 3 ukene i tillegg begynt å få mye kynnere og magesmerter. Og når det gjelder søvn sliter jeg litt med det også, klarer liksom ikke roe meg i kroppen når jeg skal sove. Har i tillegg en sjef som ikke viser hensyn i det hele tatt! Vurderer nå å spørre legen om mer sykemelding. Men sliter med denne berømte dårlige samvittigheten ovenfor arbeidsgiver... Lurer på hvordan dere andre har dere? Jobber dere fullt eller er det flere som er sykemeldt, når ble dere i såfall sykemeldt?

Jeg ønsker jo ikke å syte og klage, for koser meg jo masse med magen! Men er blitt så utrolig sliten i det siste:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. kjenner meg veldig godt igjen i det du sier med sjefen...

her er det slikt at sjefen forlanger at jeg jobber 100% selv om jeg er noe sykemeldt...

legen min vil fra og med om 2 uker sykemelde meg 50% i 3 uker så 100% frem til jeg skal ut i permisjon.. detter er pga oppførselen til sjefen min og allmen tilstanden min,..

Skrevet

Jeg ble først 50% sykemeldt i tre uker pga bekkenløsning og slitenhet som følge av det (sover dårlig og har to små hjemme), og ble økt til 60% på forrige kontroll. Jobbet halve dager mens nå jobber jeg halvedager og fri på onsdag. Regner med at jeg etterhvert blir 100% sykemeldt når det nærmer seg slutten. Er nå i 27.uke og har vært gradert SM i totalt 5 uker. Skjønner at du sliter med samvittigheten men hvis du blir bedre av å ikke være på jobb så bør det være viktigere enn jobben. Husk vi skal jobbe i mange mange år etter dette og kroppene våre trenger å være i stand til å ta seg av babyen etter en fødsel som kanskje er lang og hard. Ingen på jobben som takker deg om du sliter deg ut...

Skrevet

Jeg er i 28. uke nå og har vært sykemeldt helt eller delvis så og si siden jeg nyttår. De første ukene var jeg 100% sykemeldt, men slet da med bihulebetennelse i tillegg til svangerskapskvalme. Da bihulebetennelsen slapp taket bad jeg om å få forsøke meg fullt i jobb igjen, men kvalmen gjorde at jeg bare etter ei uke måtte ta kontakt med legen igjen. Etter dette har jeg vært 50% sykemeldt og jobber halve dager. Jeg sliter fremdeles (!!) med kvalme og oppkast dersom jeg stresser og styrer for mye. I det siste har jeg også blitt så kvalm når jeg får kynnere at jeg har kastet opp (Er dette normalt?!?).

Sliter med dårlig samvittighet overfor jobben jeg også, for noen dager føler jeg meg jo i så god form at jeg godt kunne jobbet full dag. Heldigvis har jeg en sjef som er veldig forståelsesfull og stadig kommer bort for å spørre hvordan det går og om det er noe jeg vil han skal gjøre for å lette arbeidsdagen min.

Skrevet

Dere er jo heldige som har slikt sjef som viser forståelse. Med dette har jeg ikke vært så heldig. Etter at jeg ble gravid er jeg ikke velkommen på arbeidsplassen engang. Og sjef uff litt av en bitch hun er. Bare tenker på og sier at jeg skal finne meg ny jobb,sykt. Og de jeg har jobbet med,er de sure folkene,vil ikke engang hilse på om morgningen og si God Morgen som er vanligvis veldig vanlig. Og ikke snakk om baksnakkingen,fy faen for et miljø,skal faen ikke tilbake ditt flere ganger. Ble sykemeldt av legen helt ut termin,og er også plaget her med mye kynner,kvalme,halsbrann .Og nå sier jeg bare til meg selv skal nyte livet og vente på babyen ,og dritter i arbeidsplassen egentlig siden de dritter langt opp i meg ;(

Skrevet

Da har jeg vært hos legen og ble sykemeldt 100% frem til 21. juni. Føler det litt som et nederlag for hadde lyst til å jobbe frem til permisjon. Og i tillegg blir jeg litt stresset ovenfor jobben. For det værste av alt er at jeg fint hadde kunnet jobbe hvis sjefen bare hadde lagt litt til rette. Men det eneste han gjør er å pålegge meg mer og mer jobb...

Ja ja får vel legge til side den dårlige samvittigheten og gjøre det beste ut av det:)

God helg og kos dere i solen!:)

Skrevet

Hei, jeg har gått sykemeldt siden uke 16, er nå 26+3. dette er pga bekken, rygg, mye sliten og humøret mitt, spurte om svangerskaps penger men det hadde de ikke hørt om engang, og da fikk jeg ikke det. har fått beskjed fra sykehuset og bare være hjemme slappe av og nyte graviditeten:)

Tar akupunktur mot bekkenet, og det hjelper, så jeg har egentlig litt lyst til og komme tilbake i jobb snart, men ikke for fullt.

Skrevet

jeg sliter også med sjefen. jeg jobber nå 70%, og er sykmeldt resten pga av jeg blir fort sliten i ryggen. Jeg spurte sjefen om det var mulig å jobbe fra morgenen av, for da hadde jeg mulighet til å bevege meg hele tiden. Men neida, det fikk jeg ikke. Han mente at viss han skulle ha meg der, så måtte jeg jobbe da det var mest folk i butikken, altså mellom 15 og 17. så da må jeg stå oppreist ved disk halve dagen, noe som er utrolig slitsomt for ryggen. jeg blir jo sliten i ryggen etter bare å ha stått i disken en halv time! det står jo i arbeidsmiljøloven at gravide ikke bør stå oppreist lenge av gangen. man skulle tro at helse var viktigere enn alt annet, men denne sjefen mener visstnok ikke det. grrrrrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...