Gå til innhold

Hva skjer med puppen min?? Au au.. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er ikke "full" ingen store kuler som når puppen er sprengfull...

Men den er såå øm.. Spesielt øverst på puppen inn mot armhulen.. Klarer nesten ikke ta armen min helt opp i været og det er litt vondt hele tiden.. Har lagt lillemor til puppen 2 ganger for og se om det blir bedre jo mer hun tømmer.. Men ingen endring..

Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du brukt noe som har strammet rundt puppen? Hvor gammel er babyen? Kjenner du noen kuler der det gjør vondt?

Jeg bruker å få vondt i puppen når jeg har vært "uforsiktig" med en topp som kanskkje har klemt litt vel mye på puppen når jeg har ammet. Kjenner du en kul der du har vondt så burde du amme ofte (Hver andre time). Varm opp puppen først og drikk gjerne en kopp te. Er babyen liten er min erfaring at det å varme opp er ekstra viktig fordi de suger dårligere enn større barn. Prøv også forskjellige ammestillinger.

Skrevet

Ingen kuler der.., ikke brukt noen nye topper eller bh`er.. Samme som alltid og ikke noe som har presset unormalt.. Hun spiser som regel uansett minst annenhver time omtrent.. Hun er 3 uker gammel..

Har ikke noe med ammestilling og gjøre tror jeg.. Gjør vondt uanhengig av om jeg ammer eller ei..

Skrevet

Hei Blekkis. Det er sikkert noen stengte melkeganger eller annen irritasjon der. Prøv i hvertfall å legge til vesla di slik at haka hennes tar brystet i retning det vonde området. Jeg hadde vondt samme sted fir ca en uke siden og fant da opp følgende akrobatstilling å amme i som jeg synes du skal prøve:

Legg deg i senga på ryggen med overkroppe bygd opp ca 25 til 30 grader. Legg en ca 20 tykk (sofa)pute under den aktuelle armen, og legg jenta di på denne i tvillingstilling (slik at hodet hennes kommer frem under armen din og frem til brystet) Vri dere i posisjon slik at haka treffer det vond området. Er i hvertfall verd å prøve!

Skrevet

Ja jeg har prøvd noe ala det du forteller.. For jeg har opplevd noe ala de samme smertene for en liten stund siden.. Og da hjalp det og få henne til og spise samt at jeg fikk tømt området hvor det var vondt.. men det hjelper ikke nå.. Har prøvd og gi henne fra den puppen flere ganger nå..,

Skrevet

Jeg var veldig plaget med tilstoppede melkeganger i begynnelsen. Kunne ta flere dager før kulene forsvant. Slitsomt! Fortsett slik som du gjør så forebygger du brystbetennelse.

Skrevet

Men jeg har ingen kuler der?? Brystet virker helt tømt og er mykt rundt omkring og overalt.. Når jeg har hatt kuler tidligere så vet jeg jo hvorfor det har gjort vondt og det har vært der kulene er..

Skrevet

Hm. Merkelige greier. Prøv å ring en ammehjelp. Lykke til i allefall. Kjipe greier å ha vondt i puppene altså!

Skrevet

Jeg må ringe legen i morgen tenker jeg om det ikke blir bedre.. For klarer jo nesten ikke bruke venstre armen.. Og er generelt i litt dårlig form igrunn.. Men det med armen som plager meg mere og mere igrunn.. LItt slitsomt og ikke få løftet den opp.. + at jeg bare sitter og fryser og småskjelver her nå.. Enda det nesten er midt på sommeren og godt påkledd..

Skrevet

Prøv å ta en varm dusj, og maser området som er vondt.

Skrevet

Høres ut som om du er i ferd med å få brystbetennelse ( eller en annen infeksjon). Er det noen antydning til rødhet i huden, da? Kanskje kulene ligger så dypt at du ikke kjenner dem så lett som før? ta en temp og gjør som luermus anbefaler; Ta en varmdusj om maser med babyolje, Kan være lurt å amme rett utenfor dusjdøren før du går inn sånn at utdrivningsrefleksen er i gang når du begynner

Skrevet

huff, høres ut som brystbetennelse. Ring legen i morgen og få medisin! Og ta deg en supervarm dusj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...