Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 uker, klarer ikke å sove på ryggen... Hun sovner ikke av seg selv, må kjøre bil, eller trilles... Hun våkner fort og kaver mye i søvne.. Prøvd å tulle henne inn i pledd osv uten hell, hun kaver seg ut og ender med hele pleddet over hodet - og det er heller ikke bra!

Nå legger jeg henne på magen på dagtid, og følger med henne ofte, og på kveld legges hun ned på magen og snues etter at hun sovner! Fungerer bra sånn for oss, men håper jo hun "lærer" seg å sovne på ryggen da? Øver på det på dagtid også, hun har nettopp begynt å ta smokken når hun er trøtt, og håpet mitt er at den hjelper henne litt..

P.S Hater å sove på ryggen selv, og pappa´n er også magesover;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var først da min klarte å snu seg over på magen at han han etter en stund fikk lige slik. For samme hvor mange ganger jeg enn snudde, så snudde han seg over på magen igjen. Det er nok favoritt stilligngen her og......

Du får prøve å følge opp å snu henne til ryggleie når hun har sovnet.....

Skrevet

Han har alltid ligget på magen , og har alltid fått lov til det også.

Snudde jeg han, tok det.. 30 sek? før han var tilbake på mageleiet.

Da han var nyfødt klarte han å snu seg over til siden (da snakker vi på sykehuset...) og magen/siden er slik han sover og vil sove. Slik som meg..

Skrevet

Når jeg så innlegget tenkte jeg: ENDELIG, noen som har det som meg, men som er tøff nok til å slippe bomben her inne.. frøkna mi sover bare på magen, sover ikke i det hele tatt på ryggen, ligger bare å gråter til jeg snur henne, når jeg da snur henne sovner hun tvert.. Vi strevde med å få henne til å sove på ryggen i tiden etter vi kom hjem fra sykehuset, men det endte opp med minimalt med søvn å en svært trøtt unge (mor også:P) Nå sover hun ca 8 timer i strekk om natten og er blid hele dagen med noen gode lurer da også:) sterk er hun i hodet og ryggen også:D

Skrevet

Vår minste sov dårlig på ryggen og måtte bysses, trilles eller ammes i søvn, men jeg for min del turde ikke la ham sove på magen om natten likevel, og å snu ham etter han var sovnet fungerte ikke. Så da ble det noen mnd med ekstremt dårlig søvn på oss fram til han var 3-4 mnd og rullet seg over på magen selv på natten, da var han stor nok til å bli liggende der også uten økt risiko for krybbedød.

Skrevet

Både jeg og barna mine foretrekker å ligge på magen, og de snudde seg over på magen før 3 mnd. Hadde babysafe på de fordi jeg ikke fikk sove når de låg på mange. Du kan kjøpe sånn alarm om du blir nervøs.

Skrevet

Min gutt på 7 uker sover også bare på magen - og jeg lar han få lov. Det finnes endel babysense pustealarmer til salgs på finn.no, da slipper man å engste seg, og alle sover bedre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...