Gå til innhold

Simo, emmaljunga eller bugaboo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å bestemme meg.. Mannen vil helst ha bugaboo pga di svingbare framhjula;)

Jeg derimot, er så i tvil hvilken jeg skal velge... Ris og ros på vognene mottas med stor takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte Emmaljunga City Cerox 360. Den har svingbare forhjul. Vi har ikke fått den ennå da, kjøpte den brukt på finn.no. Kjøpte City Bag også brukt og den står bak meg på gulvet her nå, veldig fornøyd. Men hvordan den evt er å kjøre/bruke, det vet jeg ikke. Gå inn på barnevogndebatten her på forumet eller på barnevognguiden.no :)

Skrevet

Kan ikkje sei ka vogn du bør kjøpe. Men emmaljunga har jo mange modeller. Både med og uten svingbarne hjul, med tre og fire hjul.

Når du skal kjøpe vogn må du ta hensyn til kva som er viktig for deg. Skal vogna vera stor og god (store barn). Lett og liten, begge deler. Antall hjul... Det er mykje å ta hensyn til. Sjølv endte eg på TFK joggster twist denne gangen. Dette var fordi eg ønskte ei lett vogn, lett å trille, men samtidig ei stor vogn siden eg har ein frå før som var stor og veit eg får ein til som blir stor. Har hatt simo combi før, den er ganske tung, solid og stor god vogn ellers, har den enno, og ønskte derfor ei til som ikkje var lik den. anbefaler at du leser om vognene, ser dei i butikk og finner ut kva du egentlig er ute etter. På www.vogndilla.com står det ein god del om svært mange vogner, veit ikkje om alle er der, men eg har ikkje savna nokon enno.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har to vogner fra før, en quinny freestyle og en tfk joggster twist.. Så fikk lyst på en ny nå med større bag, men vil jo også at den skal være god å kjøre.. Simo er det jo veldig mye fjæring i, mens emmaljunga edge, som jeg har sett på å bugaboo virker stivere.. Hmm, skal ikke være lett dette her ;)

Men takk for svar!!

Skrevet

Hei, jeg har bestillt emmaljunga city cross:-) Den er kun 11 kg og passer perfekt i min audi A3.... tror jeg kommer til å bli fornøyd med den og ser andre her skryter og...

Vi skulle ha edge duo fra emmaljunga med den var nesten 20 kg og passet ikke i bilen. Jeg liker merket iallefall etter hva jeg har lest av andre med erfaring. Glede meg til høsten jeg kan ha nurket oppi og trille lange turer:-)

Skrevet

Heisann, jeg har både emmaljunga og bugaboo, emmaljungaen syns er kjempe god når barnet ligger i bagdelen, men måtte kjøpe meg ny vogn da jeg skulle ut å reise. Jenta mi satt når hun var 6 md og emmaljungaen sin sportsdel var aaaaltfor stor, syns ikke det virka behagelig i det hele tatt. Bestemte meg for å kjøpe bugaboo for den så så enkel og behagelig ut.(tidligere hadde jeg sagt at jeg aldri skulle ha den vogna for jeg syns ikke den var noe fin:P)... Det er den beste vogna for meg, veldig god å kjøre, enkel å legge sammen, tar lite plass, men er god og solig og barnet sitter perfekt i den syns jeg da. Dessuten kan du bytte ut litt farger og sånn hvis du liker det:) Lykke til med valget;)

Skrevet

Gjør som din kjære lillesøster å ta emmaljunga du, hehe :) Eller? Kansje det ikke er så kult hvis vi begge går me lik vogn ;) Jeg er fornøyd me min til nå, men har jo ikke fått brukt den så masse ennå akuratt. Men det er jo veldig mye skrøyd om den. Men jeg tror du ender opp me bugaboo, aldri om du klarer å gå vekk i fra den nå! :) Lykke til med valget!

Skrevet

Nå skiller jo Emmaljunga og Simo seg ganske kraftig fra Bugaboo.

Jeg ville valgt Simo fordi den er vuggende, lun og robust. Perfekt for norske forhold, og god plass under vognen.

Bugaboo ville jeg valgt om jeg tilbrakte mest tid på kjøpesenter, for grusvei og brostein er den ikke særlig behagelig. Men den har stor bag.

I kraftig vind føles det nesten som vognen skal blåses avgårde!

Emmaljunga er jo en slags mellomting, de har både store og robuste modeller som Edge, Modial og Smart, men også nettere typer som har svingbare små hjul. Om det er de svingbare hjulene som er viktigst, ville jeg isåfall valgt en modell fra Emmaljunga (f.eks Nitro).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...