lillemirakel!! Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 man skal altså gjøre babyen kjent med tannbørsten- men skal man bruke barne-tannkrem??? gjør ikke det, bare synger pussesangen og lar han leke med den på stellebordet. En annen ting jeg lærte av en tannlege er at man bør være forsiktig med å putte sjeen og sutten til barnet i sin egen munn, av hensyn til tannråte( hull)- som smitter svært lett. glemmer det hele tiden med sjeen hans, pleier spise av griset på morgengrøten( er sulten da selv, hehe) men er altså ikke så lurt. Bedre å tørke smokken av å buksa si enn å sutte av den hvis den faller i bakken sa altså tannlegen. glemte spørre om tannkrem. noen som vet?? evt når man skal beynne med det?
svirrehodet Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 oi!! takk for opplysningen du, her går ALT i munnen min før det går i munnen hans.. tannkrem ska man begynne med med engang man ser tennene:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Man skal begynne med tannkrem med en gang ja- biiittelitt barnetannkrem på børsten=) Og jess, dette med å slikke på smokken har jeg prøvd å fortelle folket her inne før at ikke er så lurt, men mange som gir litt blaffen;)
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Begynne med tannkrem med en gang altså..., det visste jeg ikke. Snuppa har 2 små riskorn, så da skal jeg kjøpe tannkrem i morgen! Hvordan skyller man? (Hvis man må det i det hele tatt?) Smokken hennes putter jeg aldri i munnen, men med skjeen glemmer jeg det hele tiden. Pleier også å spise av griset
lillemirakel!! Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2009 oooops lillegutt har hatt to tenner i 3 uker nå og jeg har ikke pussa dem med annet enn vann -og da har jeg bare kosta over dem 2-3 ganger mens jeg har sunget puss puss....... pusser dere dem morgen OG kveld eller bare kveld?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Jeg starta ikke med å pusse før tennene hennes hadde fått litt størrelse jeg da, hehe. Syntes det virka så teit å pusse luft liksom;) Men så var hun jo bare 3,5 mnd da, så litt liten og skjør enda også. Jeg pusser bare en gang om dagen foreløpig (på morgenen), og skyller ikke med vann etterpå. Det er vel anbefalt å pusse både morgen og kveld egentlig..
mosegrisen Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Her har vi pusset både morgen og kveld siden de to første tennene tittet frem. Smågrisen synes det er hysterisk festlig med pussesangen så det er en kunst å få pusset noe som helst mellom latterhylene... Det skal bare være en symbolsk mengde tannkrem. Bare såvdt at man ser det da de stort sett svelger tannkremen, og det egentlig ikke er så veldig nødvendig med tannkrem før jekslene kommer så lenge man ikke serverer sukkerholdig drikke i tåteflaske... Det viktige er at man får pusset vekk evt belegg!! Karies smitter ja, kan også smitte fra melketenner og over til blivende tenner under om man har dårlig munnhygiene. Blæh!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå