Gå til innhold

Puppen som koseklut...spør og graver jeg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mi jente, som fortsatt er ei uke, vil ligge ved puppen og småsutte hele tida. Nå, feks, har jeg gitt henne mat fra begge puppa og hun er mett. Men så gaper hun og vil suge mere - legger jeg henne til er det to små sutt og resten kos og småsoving. Har til nå latt henne ligge der, men kjenner at brystene mine ikke takler det (blir jo så sååååår!!!) og nå tar hun til takke med pappas lillefinger. Ligger med den i munnne, sutter innimellom og storkoser seg. Hadde hun vært sulten, hadde hun storhylt nå (har gjort det og).

Da tenker jeg jo at vi må begynne med smokk de gangene jeg vet huner mett og bare vil ha kos. Noen med erfaring der? Kan vi begynne nå, siden aminga er godt igang? Eller når kan vi starte? Brukte det ike på førstemann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jajaja!! vi begynte også med smokk da odin var ca like gammel...

jeg satt en kveld fra 23 til 05 med han på puppen, jeg satt og grein!!! trodde jo ikke jeg kunne begynne med smokk så tidlig.. men så fikk jeg beskjed om at det kunne jeg :o)

Skrevet

Jada, bare å kjøre på med smokk så lenge amminga er vel etablert=) Vi starta med smokk omtrent samtidig selv.

Skrevet

Jenta mi altså, ikke jeg, hehe;)

Skrevet

kjøp smokk!!!! du kan ikke overleve med puppen som koseklut- det er det ikke verdt!

barn fortjener en smule opplagte foreldre..... :

på min nr to så begynte jeg med smokk da han var 2 dager gammel.....han var så god å suge at jeg følte det gikk fint. Bare følg litt ekstra med på teknikken ved puppen framover.

de er ikke så sterke i begynnelsen så det tar ganske lang tid å få de til å ha smokken i munnen selv. Må sitte å holde på den en god stund, noen uker framover. bare så du er forberedt.... er litt frustrerende....

først så mister de smokken av ingenting, og så begynner de å fekte med arma slik at de tar ut smokken......grrr :):):)

Skrevet

Putt smokken i før du blir sår! Hehe..

Er ikke greit å være en vandrene smokk akkurat, been there, done that.

Skrevet

Puh hurra - takk for alle svar!!! Har en liten smokk jeg kjøpte just in case, skal koke den med en gang :D

Skrevet

jajaja. hør på de over her. jeg fikk beskjed på sykehuset da jeg dro hjem med snuppa at jeg måtte vente minst en mnd på å begynne med smokk sånn at hun ikke skulle begynne å suge feil. jeg ble brukt som sutt i en mnd og det var helt forferdeli slitsomt. førstegangsmor og hørte og stolte blindt på det jeg ble fortalt. har jo skjønt i ettertid av venninner at det der bare er tull, å vente en hel mnd. folk gir dem sutten etter kun kort tid og sparer seg selv for mye strev med såre pupper, og ungen blir fornøyd med å få sutte :) løp og kjøp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...