Gå til innhold

Hva er favorittmaten til barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne svare... lillegutt er ikke spes interessert i mat, spiser når har han er sulten liksom, men virker ikke som han har noe han liker ekstra godt, bortsett fra druer.... da blir han helt vill.. men det går ikke under mat føler jeg. :-)

Men av middag så spiser han nok ekstra godt når han får servert fiskeboller i hvit saus :-)

Skrevet

Pålegg. Når han ikke er så sulten slikker/suger han av pålegget..

Posepotetstappe, pasta, pizza (også sånn bestillingspizza), lasagne, pølser, tomatsuppe, grøt og arme riddere.

Men det går jo litt i perioder hva som er best nå og da =)

Skrevet

Viss eg skal velge ut ein favoritt frå kvar gruppe av den "tredelte middagstallerknen" blir det slik:

korn/potet: pasta

kjøt/fisk: pølse

grønnsak: tomat

Brødmat/pålegg er litt vanskelegare. Ho likar nok aller best ost men pga antagelig melkeallergi kan ho ikkje få det. Då blir leverpostei og skinke favorittane av det ho kan få.

Favorittdrikke: havremelk

Og så er ho glad i havregraut.

Generelt veldig skeptisk til ny mat, skal ein del overtaling/forsøk til for å få ho til å smake noko nytt. Et ikkje veldig mykje i det heile tatt.

Skrevet

Mini her i huset eeeelsker mat.. Druer er en stor hit her i huset også og han kan gå til kjøleskapet og mase om å få. Ellers kommer det noen ekstra mmmm når han får ting med litt krydder, typisk pizza, tomatsuppe, pasta med tomatsaus. Det er vel typisk at små barn liker slik mat godt, men prøver å ikke gi det for ofte da og ihvertfall lage ting selv fra bunnen av. Innimellom får han litt smoothie eller eplejuice og det går også ned på høykant. Av grønnsaker er vel tomat favoritten, det spiser han til frokost hver dag. Av pålegg er favoritten brunost, men det liker ikke mamman så godt at han spiser, så det blir også bare engang i blandt.

Skrevet

Fiskeboller i hvitsaus med kokte gulrøtter er en middagshit :)

Ellers elske snuppa is og milk shake m sjokolade..

Skrevet

Hmm det er så mye forskjellig!

Men han blir helt vill når han får rosiner, all slags frukt og kokte gulrøtter.

Skrevet

Det beste smurfen får er hjemmelagde fiskekaker (ikke jeg som lager!) og en mos av poteter, gulrøtter og brokkoli. (med litt melk og smør..)

Skrevet

Hmm, hun elsker noen av de middagene vi lager, som spaghetti med saus, fiskeboller med hvitsaus, gulrot og potet, svinekjøtt med fløtesaus, gulrot og potet.. Ellers er hun glad i brødskive med leverpostei, Prim, hvitost, skinke og skinkeost.

Elsker selvsagt sånt som fruktmos, yoghurt og is da, det siste må jo begrenses!;)

Skrevet

Gutten min spiser mere fisk enn kjøtt også liker han pasta da. Han tar gjerne fisk til pastaen.

Skrevet

Det meste er nam-nam. Spiser stort sett alt. Er skeptisk til tomat og brokkoli.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...