Gå til innhold

Når skal arbeidsgiver utbetale feriepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg fått beskjed om at de ikke blir utbetalt før i august. Er dette lov? Trodde "alle" fikk i juni, jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har så vidt jeg vet krav på å få dem når du har ferie. Men jeg er ikke helt sikker, altså. Det vanligste er å utbetale feriepenger i juni, men noen bedrifter gjør det sånn at de betaler når du har ferie.

Skrevet

Du har rett på feriepenger (så lenge du har opptjent noen selvfølgelig) i forbindelse med hovedferien din. Hovedferien er definert som 3 uker. Hvis den er i februar kan du få pengene i februar. Som hovedregel blir de betalt ut i juni fordi det er da de fleste begynner ferie. Aldri hørt om at dette derfor betales i juli.

Dette er regler i konsernet jeg jobber i. Om det er hjemlet i arbeidsmiljøloven eller om dette er egne særavtaler for konsernet vet jeg faktisk ikke.

Skrevet

Er i perm for tiden og har ikke satt opp noe ferie enda. Ikke at det er noen krise med de feriepengene, men det er mye rot på personalsiden der fra før, så jeg føler at det er best å passe på :)

Takk for svar!

Skrevet

Aldri hørt om at dette derfor betales i august, skulle det selvfølgelig stå

Skrevet

Du kan be om å få dem når du skal ta ut din ferie, dersom den vanlige utbetalingsdatoen i bedriften ikke passer deg.

Skrevet

Akkuart. Så da er det egentlig opp til meg og ikke arbgiver når pengene skal utbetales. Takker for svar, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...