meg & lillegullgutten Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Var hos jordmor i dag. Har termin 1 juni. Fikk ny time hos henne 5 juni og hvis det ikke skjer noe så skal hun ikke sende meg på overtidskontroll før 11 eller 12 juni. Syns dette er lovlig sent noe jeg også prøvde å fortelle henne. Men da sa hun bare at det var helt vanlig det. Har vi ingenting vi skulle ha sagt?? Hilsen frustrert og redd!!
Da HarViTreUnger Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Det er dessverre slik det er at man ikke tas inn på sykehuset til overtidskontroll før det har gått såpass mange dager. unntaket er Sykehuset Innlandet og St. Olavs Hospital. Helt horribelt....
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Med termin er du faktisk ikke på overtid før 14. juni. Alt mellom 37+0 og 42+0 regnes som normal tid å føde på, altså det de mener når de sier at babyen er født til termin. Er nok lite man skulle sagt selv ja, på en måte desverre og på en måte heldigvis. Desverre fordi mange blir urolige for babyen da og det er litt økt fare etter 10 dager over termin, men heldigvis, fordi mange ikke helt er klar over at igansatte fødsler som regel blir regnet som risikofødsler. Er bedre når det få starte av seg selv for det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå