enpå3ogenpå1 Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 jeg har morkaka liggende foran, er vel fullgåtte 22 uker idag og merker ganske lite bevegelser. Jeg blir litt bekymret innimellom. Jeg mistet nylig mamman min og er til tider ganske langt nede og gråter endel. Jeg har jo sett en aktiv baby på UL to ganger, jeg synes bare det er så rart at det går ann å ikke merke det når den begynner å bli såpass "stor". Er det fordi jeg sørger mon tro? Overfører jeg stress på babyen? Blir den veldig påvirket av humøret mitt? Jeg får så utrolig dårlig samvittighet når jeg er langt nede, men jeg må få sørge over mamma og......
septbaby09 Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Hei. trist og høre om mammaen din. Men tror ikke du skal være redd for at din sorg vil skade barnet sånn direkte. Jeg er i uke 24 nå, for 2 uker siden kjente jeg masse liv noen dager, så var det nesten borte i uke 23, så for 2 dager siden kom det tilbake. Var hos jordmor tirsdag til kontroll, alt var fint, og hun sa den snur og vender på seg hele tida, så man merker det ikke alltid like lett. Jeg har også morkake foran Må huske at det faktisk er veldig viktig og få tid til å sørge også. Lykke til videre
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 trist med mammaen din.babyen tar ikke skade av at du sørger, det er jo en viktig del av den prossessen du er igjennom.det er jo helt naturlig å sørge nå. jeg husker at det var roligere i magen min på dette tidspunktet, og det var fordi babyen begynnte å få et søvnmønster, og var rolig lengre perioder om gangen.og du har dessuten morkaka foran, og babyen har fortsatt god tumleplass der inne;-) føler virkelig med deg i sorgen, og håper du klarer å glede deg litt over graviditeten oppi det hele!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Hei, jeg har også morkaka foran. Kjente bare sporadiske bevegelser i uke 20+21. Fra uke 22 har jeg kjent det daglig, men er lange perioder hvor jeg ikke kjenner noen ting. Babyen er mest aktiv om morgenen eller kvelden. Er først nå siste uka (uke 25) at jeg har kjent den når jeg feks er på jobb. Hvor ofte kjenner du den da? Det sies jo at man ikke skal kjenne etter daglige bevegelser før man er i uke 28. Og noen babyer er mer rolige enn andre!
enpå3ogenpå1 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2009 takk for koselige svar. Jeg kjenner det mest som en kraftig "puls" nederst til venstre i magen. Merket små dulter rett etter jeg hadde spist i sta. På kvelden når jeg legger meg merker jeg litt mer bevegelse, men ikke no særlig de to siste dagene. Men så har jeg vært innmari sliten og trøtt og så jeg har nok sovnet for fort. Jeg regner jo med at alt er bra med bebisen, jeg er vel bare mest bekymret over hva sorgen kan påføre den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå