Gå til innhold

Ang fast føde og morsmelk! (7mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ammer, hvor mye ammer dere iløpet av et døgn? Og ammer dere hver gang før grøt/middag osv?

Er så usikker på hvor mye morsmelk de små bør ha i løpet av en dag. Tulla er så opptatt med alt annet enn pupp for tiden, så er ikke mye hun får i seg av denne dyrebare melken..

Dagen går slik:

MM når hun står opp(Alt fra 6-8)

Grøt ca halv ti og mm om hun vil ha.

Mm og frukt kl 13

Mm og middag kl 16

Mm og grøt til kvelds kl 1830

Ellers spiser hun fremdeles om natten ca rundt 4..

Men de gangene jeg tilbyr puppen blir det som oftest bare tull og fjas og kravling over alt. Det som er ekstremt artig er å suge et par sug for så å vri seg vekk og nistirre på puppen og pille på den med pekefingeren. Hysterisk morsomt syns hun!

Ellers er det kjempe morsomt å lage "prompelyder" med leppene (kniper leppene sammen og blåser ut luft), spesielt mens hun har puppen i munnen, evt at en stor skje grøt som nettopp har kommet inn raser ut i en heidundranes fart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He- he...Kjenner meg godt igjen der! Men du er heldig som får i henne såpass mye mm da i løpet av dagen. Her er det full puppestreik på dagtid- se innlegg over! På nettene er det in med pupp igjen- veeeldig in, faktisk! Min tulle får mm til frokost (i sengen), så tilbyr jeg flere ganger i løpet av dagen, men oftest blir det bare en liten sup (som du så godt illustrerer).

Skrevet

Ja, har jo prøvd å gi henne flaske de gangen hun har blånektet å spise av puppen, men da bare lager hun grimaser og tygger på tutten..

Tenk, de første 2-3 mnd av livet hennes brukte hun 1,5 time pr måltid, og det var ikke mer enn en halvtime mellom hvert måltid! Og nå er jeg heldig om jeg får hekta ho på i mer enn 30 sekunder!

Skrevet

haha, lille banan driver også og lager slike prompelyder hele tiden. særlig hvis han skal spise og er trøtt eller uinteressert :P

måltidene deres er veldig likt med hvordan det er til oss, han er også 7 mnd. han får pupp (ikke alltid han vil ha ved hvert måltid) og så fast føde 0,5 t.- 1 t. etterpå. fire måltider - grøt - fruktmos - middag - grøt. noen ganger er det pupp innimellom der også hvis han er urolig eller det blir lenge mellom måltidene, men det er ikke så ofte lengre. han vil ha pupp 1-2 ganger i løpet av natta. på dagtid spiser han ikke pupp så lenge av gangen, men på natta bruker han lengre tid. kan ikke skjønne annet enn at han får i seg mer enn nok melk :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...