Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vekstkontroll på sykehuset i dag, og legen hadde problemer med å ta mål av magen til babyen fordi det var skygge på bildet. Så sa han følgende; "det er litt vanskelig å få godt bilde for navlen din skygger for, og så er du jo litt kraftig".

Jeg er da virkelig aldeles normalvektig, og som høygravid antar jeg det må være greit å ha lagt litt på seg. Han var dansk og rundt seksti. Og jeg hadde lyst å klabbe til han. Føler meg dryg nok som det er, om ikke han skal slenge om seg med fornærmelser.

Sånn ellers var alt ok med størrelsen på barnet, og det er jo selvsagt det som er viktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ouch :-S

Endel leger mangler fullstendig sosiale antenner. Ikke ta det til deg!

Skrevet

er mange av de ja! Legen min sa på min 6 uker kontroll at, du er jo litt større en hva du pleier(altså før graviditeten), og da jeg sa at jeg har jo nettopp fått et barn ble han litt stille, og sa at det var jo sant...håpløst. han sa også at jeg la på meg aaaltfor mye under graviditeten og at barnet mitt var altfor stort(når hun var innimagen. jeg la på meg rundt 13 kilo og hun veide 2900gram... var litt irritert på legen når babyen min ble født ja...

Skrevet

dansker er litt mer sånn en oss. ihvertfall de jeg kjenner. han mener nok ikke noe vondt med det og forventer nok ikke at du skal tenke noe videre over det heller ;)

Skrevet

Han mente ikke at du var "kraftig" pga. svangerskapet da og det blir litt språktull? Jeg går til kontroll hver uke og har vel til gode å ha en lege mer enn to ganger, og de sosiale antennene er ikke allitd finstillt:)

Skrevet

Jeg vet ikke hva han mente, men vil ikke tro det. Jeg har liten mage og lavt symfyemål og var derfor på kontroll. Har riktignok lagt på meg 17 kilo, men ingen som tror på det når jeg sier det. Alle sier jeg er liten denne gangen.

Nei sosiale antenner er ikke det som står i fokus på medisinstudiet:( Selv om de yngre legene stort sett er litt mer fininnstilte.

Skrevet

Ja, de kunne jo heller prøvd å si noe positivt som kanskje kunne fått en til å føle seg litt bedre. Vil tro det har større helsegevinst.

Skrevet

Hehe, jeg la på meg nesten 30 kg og legen prøvde iherdig å ikke kommentere vekta.. Det ble nesten litt komisk hver gang jeg gikk på vekta og nåla begynte å nærme seg tre-sifret tall.. (eeeeeek!!) Hun var livredd for å fornærme meg, men samtidig må de jo informere om helserisikoer når man plutselig blir bælfeit..

Dansken var nok ikke helt stødig i norsk skikk og bruk.. Eller kanskje han bare var litt fjern og glemte hvor sårt det er å legge på seg?

Skrevet

Hadde en sånn lege, jeg også. Han tok ul et par dager etter ordinær ul. Det første han sa da han satte ul på magen min, var "her var det da ingen hjerteaktivitet" mens han lo. Dette synes han var morsomt å si, for han mente jo bare at han ikke fikk sett hjerte akkurat der han hadde satt instrumentet.

Etterpå kommer det : Næh, er ikke helt sikker på hva slags kjønn det er, jeg. Nå er jo mammaen ganske så godt polstret da, så det er nok derfor jeg ikke ser det så godt".

Jeg og sambo så på hverandre og bare ristet på hodet. Var ganske så normalvektig da.

Skrevet

Så var det det filteret da. Du får prøve og riste det av deg. Skjønner at det ikke var noe hyggelig. Fint at alt stod bra til med babyen, da:-)

Anestesilegen sa også det da han skulle sette epiduralen på meg. Følte meg forholdsvis normalvektig, men han mente den var vanseklig å sette på overvektige kvinner (han var oppjaget og sint). Han gikk ut for å ta en tlf og prøve på nytt. Da han var borte spurte jeg jordmora om hun ikke kunne be han ta med seg en ekstra dose, slik at jeg kunne stikke den i tunga på'n !

Skrevet

En av legene jeg går hos sa "bollemor" til meg og sykepleieren ble så flau. Han kan godt tulle med det. 15 kg opp med tvillinger og 7 uker igjen er ikke så ille, og jeg ser ut som en bolle:)

Skrevet

Han ga deg muligens bare ærlige fakta og tenkte ikke over hvordan du ville ta det.

Fett på magen (om du er kraftig/overvektig eller ei!) skygger for ulbildet.

Bølgene som blir sendt nedover blir dempet, og det som vises på skjermen blir naturligvis mer uklart.

Er du en av de som har mye fett på magen, blir bildene uklare.

Leger har ofte en tendens til å ha mye IQ og lav EQ ;)

Da blir ting ofte sagt på feil måte både slik og sann.

Skrevet

Hehehe..stygt å le, men du får bare la være å la det gå inn over deg=)

Jeg husker i begynnelsen av svangerskapet, da legen min sa: Hjelpes, du har jammen lagt deg ut...Hahaha..bare lo av han, og sa at jeg skulle være mer forsiktig med sjokoladen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...