Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Hva bør jeg sette meg inn i? Vi har ikke vært gift, men samboer. Hva må ordnes? Vi er enige om at jeg skal ha full omsorg.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Hei! Av egen erfaring vil jeg først råde deg til å få avvtalen om samvær skriftlig. Alt kan virke greit nå, men plutselig kan det snu. Utenom det vil jeg anbefale deg å se på tråden "dette kan du søke om" som ligger lengre nede på siden her. Den vil gi deg mange tips og råd om hva du kan søke om av øk støtteordninger. Obs meglingsattest må fremvises og flytteattest for deg og barnet. Vær obs på at Nav har lange beh tider. Hvis det er noe du lurer på kan du bruke dette forumet. Ellers håper jeg at det går så greit som mulig for deg. Helt sikkert ikke så kjekt nå, men tiden leger alle sår. jeg har vært alene i ett år nå og har ikke hatt det så bra på mange år. Ønsker deg lykke til Klem
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Mener du hovedomsorgen, eller skal ikke far ha barna hos seg noe i det hele tatt..?
Solitude Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Først må du bestille time hos familievernkontor/megler. For å få meklingsattesten. Denne trenger du får å kunne søke om utvidet barnetrygd. Du kan ikke søke om noen stønader før han har levert inn flyttemelding på folkeregistreret. Dere kan ikke ha samme addresse når du søker om. - bidrag - overgangsstønad - bostøtte - utvidet barnetrygd - barnetilsynstøtte (hvis du betaler for barnepass) Det var det jeg kom på i farta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå