Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Er så frustrert og lei meg nå! Hadde bødninger tre dager forrige uke (uke 7), ikke veldig sterke, men nok til at jeg måtte bruke bind. Noe magesmerter i tillegg, men ikke typisk menssmerter. Det var stengt hos fastlegen, så jeg ringte dirrekte til kvinneklinikken. Der ba de meg ta kontakt dersom blødningene ble sterkere (så kan vi hjelpe deg å kvitte deg med "det"). De ble aldri veldig sterke, så jeg ringte fastlegen to dager senere for å be om råd der. De hadde ikke tid til å ta meg inn, men ba meg ta det med ro og ta noen dager på egenmelding. Måtte ringe tilbake hvis jeg ønsket videre sykemelding. Jeg ble ikke veldig beroliget av svaret, og ringte jordmor i dag, i håp om at hun hadde bedre tid. Det hadde hun ikke, og tok konsekvent ikke i mot gravide før uke 10 (legen ville ikke ta kontroll før uke 12). Jordmor sa at den eneste måten å finne ut om fosteret fortsatt levde, var UL, men at jeg kun fikk UL dersom de var sikre på at det var en abort (mye blod + sterke smerter). Hun ville heller ikke høre etter hjerteslag før uke 18. Ringte en privat jordmor, men fikk ikke bestille time av sekretæren før jeg hadde snakket med jordmoren (det var slik de gjorde det med tidig UL). Hun fikk nummeret mitt og skulle ringe tilbake, noe hun ikke gjorde. Nå er jeg livredd for å ha hatt en MA, og så måtte vente til uke 18 for å vite om jeg egentlig er gravid eller ikke. På 1. trimester-debatten virker det som folk får tidlig UL rett som det er dersom de har hatt SA eler MA før, men jeg som er redd for å ha det nå, får ingen svar og må vente i 10 lange uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå