WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Har parkettgulv, og jeg får skjolder/"belegg" uansett føler jeg... -Grønnsåpevann + langkost og klut = skjolder -Grønnsåpevann + mikrofibermopp = "belegg"/hinne -Bare vann + moikrofibermopp = blir ikke rent, og "belegget" bærer liksom preg av at "møkka har blitt med rundt"...om dere skjønner? (dette er mest rundt spisestua, der jenten sitter og spiser da... ikke i hele huset)...men allikevel føler jeg ikke at det blir rent og "fresht"!! Noen innsidetips fra noen bedre vaskere enn meg?
erteposen + 4 Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Grønnsåpe er det verste for parketten. Ajax flytende vaskemiddel er jo bra.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2009 Se der ja, en elementær vaskefeil med en gang....ok, takk )
Himmel og hav Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Jeg vasker med bare mikrofiber og vann, og får ikke skjolder, så kanskje moppen din er slitt eller ødelagt av å brukes med såpe? Før jeg begynte med det så vasket jeg med grønnsåpe. Da jeg begynte med bare mikrofiber så opplevdde jeg at det tok noen ganger med vasking for å få av det såpebelegget som ligger på gulvet, og grunnen til at det ser skittent ut er at du får det av noen steder men ikke alle på en gang. Når du vasker med såpe så løser belegget seg opp og fordeler seg jevnt utover før det stivner igjen...litt yuk når man tenker på det i grunen. Så hvis du har en god mikrofibermopp (jeg har fra ACT, kjøpt på homeparty) så ville jeg gitt det noen ganger og sett om det ble bedre. Om det er flekker, så sprayer du på litt lunka vann og gnir litt ekstra, men om det er mye fettsøl ssom rundt komfyren så kan det hende at det er lurt å vaske med f. eks ajax en gang, og så vaske over med rent vann et par ganger for å få vekk såpebelegget igjen.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2009 Den er helt ny, den moppen, og jeg har allerede vasket gulvene tre ganger med bare vann, etter at jeg kjøpte den nye moppen... (
Himmel og hav Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 skyller du den ofte nok da? Eller har du hatt skyllemiddel i vannet når du kjører den i maskinen?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2009 Hm..nei. Jeg vasker vel....tja...ca 6 kvm på en skylling. Må jeg skylle oftere?
Himmel og hav Skrevet 28. mai 2009 #8 Skrevet 28. mai 2009 Nei, det gjør ikke jeg ihvertfall. Da er jeg tom for forslag ;-) Men husk, hverken husmorære eller livslykke måles i stripefrie parkettgulv :-)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2009 Haha! Nei, det er sant ;o) Skal huske det!
trillemamma Skrevet 28. mai 2009 #10 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har laminat og det er vel veldig likt, tror jeg da. Det er anbefalt å bruke en dråpe med zalo i vaskevannet, men jeg synes såpeflekkene er der likevel. Jeg har funnet ut at det fungerer best med mopp/ microfibermopp og rent vann. Flekkene er der fremdeles, etter å vasket kun med vann 3 ganger. Gulvene ser likevel finere ut, så jeg vil tro at det går seg til etter hvert. Jeg ser at det også er mange som anbefaller Jif sitt moppesystem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå