Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Jeg studerer 2. året på høgskolen. Har fått D på mine 3 siste eksamener. De to første fikk jeg C... Lurer på å slutte, evt ta det siste året på 2 år. Føler at jeg ikke klarer det så lenge jeg er alene med barn og har jobb ved siden av. Noen som har noen råd, jeg lurer på å spørre råsgiver på skolen, men nå er jeg bare skuffet over resultatene. Går jo tross alt på skolen for å lære, og med de karakterene føler jeg at jeg ikke kan stort:-P
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Har du bedt skolen om å få gå igjennom eksamensbesvarelsen dsin, med sensors kommentarer (evt sensors skriftlige vurdering av begrunnelsen for karakteren? En karakter er i juridisk forstand "et vedtak" etter forvaltningsloven, og du kan få se alle papirer som danner begrunnelsen for vedtaket (og ingen sensor plukker karakterer fra løse lufta...). Ta en kikk på papirene hvordan "vedtaket" (karakteren) begrunnes, ta deretter en "vurderingstime" med deg selv hva du kan/bør gjøre, og be så om en samtale med rådgiver, for å få hans kommentarer og innspill til din egen vurdering.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har også et par D-er som jeg ikke liker å tenke på. En av dem var relativt fortjent, mens den andre skylder jeg på oppgavene og faglærer (ja, faktisk.) Men saken er at jeg kan det jeg trenger å kunne fra disse emnene, for jeg har lært meg det etterpå. Så i bunn og grunn spiller ikke karakterer noen rolle, så lenge du kan det du skal. I de fleste yrker kommer det meste med erfaring. Men det er klart, hvis du skal bli lærer og får bare D eller dårligere i alle fag, burde du kanskje vurdere noe annet. C er forøvrig en helt anstendig karakter, og forteller at kandidaten kan det som forventes av dem, dog uten å utmerke seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå