Gå til innhold

10 uker og fikk høre hjertelyd på svangerskapskontrollen i dag!!


#lela#

Anbefalte innlegg

Helt fantastisk. Dette var jeg ikke forberedt på. At vi skulle lytte etter lyd. Trodde jeg først skulle få oppleve dette på ultralyden vi skal ha uke12. Legen forberedte meg på at vi ikke kom til å høre noe siden det var så tidlig, så gleden og overraskelsen var ekstra stor da vi hørte hjertets raske banking:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åååhh så morro :)

tenker det var godt å få høre det selv om det var tidlig :)

hvordan eller med hva er det de hører med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet dessverre ikke hva det heter.

Legen spurte meg om jeg ville høre om det var lyd, men forberedte meg på at det sannsynligvis ikke hørtes siden det var så tidlig.

Jeg sa selvsagt ja og la meg litt spent på benken hennes. Hun tok på litt glatt krem og satt en "mikrofon" oppå magen. Først bare skurret det, som plå en walkie-talkie, og vips, dere var hjerteslagene! Syns maskinen minnet litt om slike jeg har sett bilder av i graviditetsbøker og at den liknet litt på ultralydsbildene også( selve den "mikrofonen), bare at den ikke viste bilde, kun lyd.

 

Hun sa at grunnen til at vi hørte noe var at fosteret lå på en slik måte i livmoren at det var lett å høre, samt at hun sa jeg var slank og at da er det også lettere å høre.

 

Spennende å høre hva du finner ut da!:-) fortell gjerne når du vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da :)

skal til legen den 9. så håper hun greier å finne noe lyd da...

oooohhhh gleder meg jeg :) syns tia går litt sakte om dagen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Så morsomt å lese. Var selv på første kontroll i dag, og fikk oppleve akkurat det samme. Er 10+2. Var på UL i uke 8 og fikk se et bankende hjerte, men å høre det nå var nesten enda større. Utrolig glad for at legen prøvde selvom det var tidelig =) Lykke til videre, ikke lenge igjen til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fant hjertelyden på nurket vårt hos legen i midten av uke 7 på meg, da jeg kom til jordmor skjønte hun ingenting, de pleide aldri å lytte etter lyd før uke 11,12.. Så hun tok frem og lyttet, var da i midten av uke 9, og der var nurket!! Klart og tydelig :) Hun tok en kjapp ul for å se om jeg var kommet lengre enn antatt, men størrelsen tilsa at det var rett :) :) Deilig å få "oppleve" liv så tidlig!! Det føles litt tryggere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...