Gå til innhold

Når begynne med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merker man at barnet er klar for det? Når det forstår betydningen av ordene tisse/bæsje? Ei venninne er startet med sitt barn på 16 mnd, men jeg har ikke det. Enn dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte ikke før gutten min var rundt 2,5 år - detr tok da nesten 1 år før han var helt ferdig med bleier - han var rett og slett ikke klar før....Har begynt så smått med jenta mi på 22 mnd - hun fant potten frem selv og ville tisse på den - hun er veldig opptatt av det å tisse på do, siden vi andre gjør det og kommer nok til å bli tørr før storebroren tror jeg. Hun har tisset noen ganger på potten og sitter på potten morgen og kveld - men ikke alltid det kommer noe. Jeg har god tid og stresser ikke med det - det verste en gjør er å presse ungene til noe de ikke er klar for, da kan det bare ta lengre tid...

Det er jo greit å se om h*n vil sitte på potten da, uten noe mer styr rundt det - så kommer det seg litt etterhvert;o)

Skrevet

da emilie var ca 19 mnd fikk vi oss potte.. hun fikk ha den på badet å leke med..

hun ville sitte litt på den å putte ting oppi.. vi prøvde ikke å sette henne på den..

da hun var ca 20 mnd virket hun interessert i å sitte på den uten bleie..

det fikk hun selvfølgelig lov til å det ble med i rutinene på morgenen og kvelden.

det tok ca 4 uker til hun tisset på den. og 1 uke til så bæsjet hun.. nå er hun 22 mnd og fortsatt går ¨på potte morgen og kveld..

er vi borte og skifter bleie vil hun gjerne sitte på do før hun får på ny bleie "do" sier hun..

i går gikk hun uten bleie en liten stund så vi sa "si fra om du vil på do da" og hun sa "do" 2 ganger..

hun tisset og bæsjet på doen.. =) litt stolt..

i dag tidlig sa hun oxo fra når hun ville på do..

vi har ikke tenkt til å ta bort bleia på en god stund men føler vi er kommet godt i gang =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...