Gå til innhold

amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg liker ikke amme, jeg vet ikke hvorfor! jeg bare liker det ikke..

samboer er av den typen at det som ikke er naturlig er bare tull.. så når jeg sier jeg vil gi flaske om dagen så ser han på meg og spør hvorfor det? så sier jeg at jeg ikke har lyst å amme for jeg ikke liker det, og fordi jeg ikke klarer å føle meg vell..

synes dere det er dumt av meg å gi flaske om dagen og amming om natten? guttungen på 3 uker suger bra hos meg selv om han har fått flaske til noen av måltidene om dagen..

men hvordan forklare hvorfor jeg ikke liker å amme? har jo lyst å amme lille gutt, men jeg liker det ikke:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er din beslutning, men det ville vært fint om du holdt ut litt til. Det er veldig krevende å pumpe seg for å gi flaske på fulltid, og flere sliter med å behold melken med pumping.

Jeg skal være ærlig med deg, jeg liker heller ikke å amme, og teller dagene til jeg kan slutte. Men poden er passert 3 mndr og er fortsatt så godt som fullammet (teller antall MME måltider på 1 hånd). Han får fra bryst på alle måltider, og siste amming før leggetid toppes opp med enten morsmelk eller MME på flaske. Jeg pumper meg bare en gang per dag, men synes det er slitsomt å pumpe i 20 minutter før jeg legger meg, uansett hvor sliten jeg er, pluss rengjøring av utstyret hver dag. Kan ikke forestille meg å gjøre det på fulltid! (kjenner en i barselgruppen som gjorde det en stund, høres fælt ut)

Jeg har gjort avtaler med meg selv: først skulle jeg holde ut 2 mndr, deretter ta det 1 mnd om gangen til han var 3 mndr, deretter 2 uker om gangen til jeg bestemmer meg for å ikke fornye "ammekontrakten".

Kan ikke du gjør noe lignende, og si at du holder ut til 6-ukers kontrollen? Kanskje du endrer mening innen den tiden, kanskje ikke, men da har du i hvert fall prøvd. Den verste knekken er de første 6 ukene uansett, deretter går det bedre for de fleste.

Lykke til!

Skrevet

Klarer du å amme? Er det bare den psykiske biten som er vanskelig for deg?

Skrevet

han får ikke noe MME, bare morsmelk... jeg pomper meg to ganger daglig, viss ikke går produksjonen ned, selv om poden bare drikker fra meg. hvis produksjonen går ned får han ikke nokk:(

jeg har iallefall ikke noe i mot vasking av utstyr og jeg liker pumping bedre enn amming..

det er bare de blikkene samboer gir meg når jeg gir på flaske..

HI

Skrevet

Legg deg ned å amme han i sengen.Kanskje det er best en stund fremover.

Pumper du deg, og gir mm på dagen? Jeg synes det er rart du ikke synes det er koselig, men det er fordi jeg elsket å amme. Kanskje det er ubehagelig for deg fordi du ikke greier å slappe skikkelig av? Derfor anbefaler jeg du legger deg hver gang du ammer, så får du slappet skikkelig av.

Prøv å snakk med han, og stryk han over håret og lag en kosestund utav ammingen, kanskje du begynner å like det bedre etterhvert.

Skrevet

amminga går helt fint, de er bare den psykiske delen.. jeg liker det ikke:( selv om jeg vil like det:p

Skrevet

La pappaen gi flaske ;o)

Si at du vil DE TO skal ha en kosestund sammen!

Det kan han ikke krangle om, eller mistenke er galt.

Skrevet

Du må gjøre det du føler er riktig for deg og barnet.Du er ingen dårlig mor hvis du velger å slutte eller bare gi flaske. Noen liker bare ikke og amme og sånn er det bare. Du skal ikke ha dårlig samvittighet!!! Syns du det er bedre og bare pumpe deg så gjør det!! Ingen kan tvinge deg til noe annet. Ammepresset i Norge er skyhøyt og kan ta lysten fra noen og en hver. Det spiller jo egentlig ingen rolle om babyen får morsmelk fra pupp eller flaske.Morsmelk er jo selvfølgelig best, men velger man mme er man ingen dårlig mor av den grunn. Viktigste er at mor og barn trives.

Skrevet

Er det selve den fysiske kontakten som vekker ubehaget i deg?

Det kan hjelpe å amme uten at noen ser på.

Jeg slet også mye med ammingen, psykisk, men det ble bedre da jeg fikk bearbeidet den vonde jeg forbant med stimuli av brystene. Jeg fikk ryddet opp i følelsene mine rundt det. For meg var det nok til at jeg klarte å fortsette ammingen - også med andremann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...