Gå til innhold

Hvor forsiktige er dere?


Puppen og lillemor

Anbefalte innlegg

Dette er min 1 pp, og jeg håper håper jeg er gravid!! Men det jeg lurer på er hvor forsiktige dere er nå i denne fasen, og hvor mye hensyn dere tar til at dere kanskje er gravide? Jeg tenker på tunge løft, trening, alkohol osv..

Jeg tenker innimellom at jeg bør være forsiktig med en del ting, samtidig som jeg tenker at det er dumt å bli for oppheng i det før man har fått positiv test

 

Interessant å høre hva andre i samme situasjon som meg tenker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mange har veldig forskjellig mening om dette temaet. Selv holder jeg meg kun unna alkohol. Synes det blir litt "hysterisk" å skulle legge om livsstilen mer enn det bare fordi man eventuelt er gravid. Man er ikke syk selv om man er gravid. Under mitt forrige svangerskap gjorde jeg ingenting annerledes, jeg syklet selv om jeg var høygravid. Det eneste som satte stopper for min fysiske aktivitet var da magen ble i veien eller om jeg fikk vondt.

Kan tenke meg at de som feks har prøvd lenge, eller har mistet er mer forsiktige. Og jeg har full forståelse for at andre er mer forsiktige. Det kan godt hende at jeg også blir det om det skulle hende meg. Selv om det kanskje er dumt og ikke tenke på det på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet 3 ganger, å jeg er gravid på nytt nå å håper det går bra denne gangen, har et barn fra før å da tenkte jeg ikke så veldig på å være så forsiktig. Jeg bar selvsagt ikke tunge ting men løp å jogget og trimmet som vanlig..

Nå derimot kommer jeg ikke til å gjøre ting litt mer forsiktig.

Havnet på sykehus sist når jeg var på svømmetur, pga jeg strakk meg for mye.

Å en annen gang pga store blødninger fordi det var så travelt på jobb å mye stress å masse løft.

 

Hver forsiktig men selvfølgelig ikke overhyskerisk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har selv mistet to ganger, og er akkurat blitt gravid igjen. Jeg er ekstra forsiktig denne gangen, og vurderer å sykelde meg den første stunden, til det er gått 3 mnd. Er du sykermeldt og får du ekstra oppfølging denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,du!

 

Jeg kjenner 2 som begge har abortert 3 ganger etter hverandre.Begge har vært til utredning og ble sykemeldte de første 12 ukene i dette svangerskapet..,hun ene kommer til å jobbe halvt en god stund.

 

Ellers tror jeg dette er svært individuelt også..,jeg har en formening om at er det "ment to be";ja,da sitter det fast,uansett nesten..jeg holder meg helt unna alkohol,tar folat,men det er det foreløpig..

 

Vi er ulike,og noen er mer engstelige og sårbare også..,har man mistet er det jammen ikke rart at man er mer forsiktig heller..

 

Er kun i 6.uke,har ingen særlige plager ennå..,kun noen symptomer som igrunn er ganske deilige å kjenne på..tenker bare at HURRRAAA jeg er jo gravid!!

 

Jeg lever altså vanlig,men har hverken plager eller mange aborter bak meg.Vil tro at det er individuelt altså..,og jeg skjønner fullt ut de som er engstelige også..

 

Lykke til til oss alle her inne!!

Tenk om vi kan følge hverandre og vise frem våre barn i februar...SUKK,virker som en evighet til,men GUUUUD som jeg gleder meg!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...