Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er nå 7.5 mnd gammel og jeg syns fremdeles at dagen består av mat, mat og atter mat...

Hun spiser 4. time, dvs ca 7. 11. 15 og klokken 19.

Hvordan er dere med deres små, henholdvis de som ikke får me, snuppa mi er på mme + fast føde. Ofte virker hun ikke så innmari sulten når hun får mat, og noen ganger har vi drøyet tiden litt for å se, og 4.5 time er heller ikke noe stress. Men da kommer vi jo så skjevt ut til kvelden, vil jo helst at hun er sovnet til klokken 20.00.

Ønsker å komme inn i en annen rutine, men vet ikke helt hvordan. Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke hun burde spise noe sjeldnere enn det hun gjør. Bare fire måltider om dagen? Det er jo det voksne skal spise, og en liten baby bør absolutt ikke ha mindre enn dette, vanligvis spiser de gjerne litt mer.

Skrevet

Hun skal absolutt ikke spise mindre enn det hun gjør, lurte bare på om det var noen som hadde andre klokkeslett de forholdt seg til.

Skrevet

Ah, da misforstod jeg visst litt.

Hvis du vil gi henne mat til andre klokkeslett, kan du ikke bare flytte dem dit? Her er det mme kl 7-8 og kl 11, middag + fruktmos kl 14, mme kl 17 og grøt kl 20 (sengetid kl 21). Står vi opp tidligere eller senere prøver jeg å peile ham inn på de vanlige måltidene igjen ved å gi et ekstramåltid eller litt mindre den første gangen slik at han blir sulten igjen til neste faste måltid, for de tidene fungerer veldig bra i forhold til dupper og sengetid. Du kan jo prøve å gi henne litt mindre om gangen hvis du vil hun skal spise litt oftere?

Skrevet

Gutten min på 7 1/2mnd får mm kl.6-7 om morgene (så soveer han igjen)

Grøt kl9

Mm + 1 middagsglass kl12/13

Mm + frukt kl.15/16

Grøt+sviske kl18

Kl.halv7 legger vi han for natten og innen kl.19 sove han...

Skrevet

7 mnd her..

Pupp kl 7

grøt kl 10.30

middagslur fra 11 til 13-30

pupp + halvt glass sviskemos kl 14

et middagsglass kl 17

grøt, frutti og pupp kl 20

i seng kl 20.30

ingen måltider på natten lenger :)

De spiser mye disse små, men godt at de har matvett synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...