ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 ....eller andre som har barn med autisme for den del. Har fått med meg at du har en gutt med autisme. Leste også et sted, tror det var inne på funksjonsh./kronisk syke barn, at du merka med en gang gutten ble lagt på brystet ditt at det var noe anderledes med han? Kan du si noe om hva du la merke til, gjerne også litt om hvordan han var frem til ett år ca? Vi har ei skjønn lita jente på 10 mnd som er til utredning nå. De vil ikke si noe om hva de tror det kan være, men det det har kokt ned til nå er at hun sliter med samspill/kommunikasjon/konsentrasjon. Har utelukka hørsel (selv om hun har vann på øret) og syn (der var hun litt langsynt, men ikke nok til å begynne med briller). Hun er ikke veldig sen grovmotorisk, ruller begge veier, sitter stødig når hun blir satt og liker å stå og hoppe i fanget. Kryper ikke enda, men drar føttene under seg og får rompa i været, men får liksom ikke med seg armene. På magen får hun heller ikke kommet seg skikkelig opp på armene. Finmotorikken i fingrene/hendene er heller ikke helt der. Ruller/vifter mye med hendene og fingrene og mer intenst etter hvor ivrig hun blir. Men tar ikke etter leker og virker generelt uinteressert i å leke med ting. Er ellers ei blid og rolig jente, smiler og ler og liker å bli herja med, og har i det siste begynt å skrike når vi går unna (tar dette som et godt tegn jeg). Blikkontakten er noe vi trener på hver dag etter råd fra barnepsykolog. Der er hun veldig opp og ned. Hun kan hvis hun vil, men innimellom er vi ikke like interessante som lysene rundt oss. Jeg kan si det sånn, hadde det ikke vært for den uinteressen for leker og det å gripe ting, hadde jeg egentlig ikke vært så bekymra for blikkontakten. Men sammen gjør alt dette meg veldig bekymra. Vi begynte vel å bli bekymra når hun var rundt fem-seks mnd, før det var hun egentlig bare en bedagelig baby som likte å observere omverdenen. Var hvertfall det alle sa. Nå ble dette veldig langt, men greier liksom ikke å skrive bare litt heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå