Gå til innhold

Plutselig baby igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten på 3 år har plutselig blitt kjempe sjalu på søsteren på 8 mnd. Skal bite på lekene hennes, masse krokodille tårer og vil helst ha bleie på. Faren skal helst ikke holde henne, da begynner han å gråte.

Dette kom helt plutselig, selv om vi har vert forberedt på det også. Har gitt han masse oppmerksomhet, og tilbragt tid alene med han. Har gått veldig fint til nå siden søsteren er veldig snill.

Er vel bare en fase vil jeg tro. Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 3 år har en lillesøster på snart 10 mnd. og har begynt litt sånn han også. Dette skjedde samtidig som hun begynte å røre seg mer, kom etter han, tok lekene hans, lugger han osv.

Når hun kun lå stille så var det veldig stas, men nå ser han jo at han får konkurranse.

Jeg var forberedt på at det kom til å skje (at han ville bli litt vanskelig når hun begynte å bevege seg), og har forberedt han mye på det, men det kom nok som et sjokk på han likevel....hehe. De krangler sykt mye nå. Han skriker fordi hun tar lekene hans og hun skriker fordi han dytter henne bort. Kan ikke gå fra de i noen sek. før det er i gang.

Det går nok over, men slitsomt er det nå, ikke bare for oss men for 3-åringen også : )

Skrevet

Ja, det begynte når hun lærte å komme seg fremover:-) Når hun bare lå fint i ro var det liksom helt greit.

Forrige uke kom han å lurte på om han kunne få slå henne. Når jeg sa nei, var det helt greit:-) Er veldig snill med henne enda iallfall!

Skrevet

Hahaha, "kan jeg slå henne". Så morsomme de er.

Min spurte om hun skulle reise snart, han ville ikke ha noen lillesøster lenger.

Men samtisig så er han så glad i henne. Har prøvd å ta han med ut alene for at vi skal få litt tid alene, men han vil absolutt at hun skal være med. Får jeg han med meg allikevel, så spør han hele tiden hva lillesøsteren hans driver med. Når han kommer hjem, blir hentet i bhg osv....så løper han bort til henne og koser med henne.

Er nok litt blanda følelser i den lille kroppen hans : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...