Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min er 2 år og 4 mnd nå. Hun har nå begynt å si ifra når hun må nr2, og jeg opfordrer henne til å gå på do litt nå og da i løpet av dagen også. Håper kanskje vi kan ha kommet vesentlig lenger i løpet av sommeren.

Men jeg har fått en del kommentarer på at dette er alt for tidlig i forhold til alder. Dette er da veldig individuelt!? Og det er ikke sånn at jeg presser henne til å gå på do, eller forlanger at hun skal være tørr i løpet av sommeren. Hva synes dere?

Mulig det passer bedre i forhold til alder til vinteren, men det er jo så upraktisk! Og neste sommer er hun jo plutselig 3,5 år. Dessuten virker hun motivert nå, og da vil ikke jeg ta det fra henne.

Hva mener dere om dette?

Noen gode tips i forhold til bleieslutting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes bare du skal fortsette som du gjør jeg, det er stor forskjell på når barna er klare for bleieslutt.. Det de sier er at barna fint kan kjenne at noe er i ferd med å skje idet de bæsjer eller tisser, men de må ha en viss modenhet i bl.a lukkemuskelen for å klare holde igjen. Jenta kan fint bli tørr, men kanskje blir det en periode hun må ha en do i umiddelbær nærhet fordi det er umulig for henne å holde seg i 10 min.

Det er forresten to jenter som sluttet med bleie da de var 2 år på avd til datteren min i barnehagen.

Skrevet

Jeg syns du skal fortsette å motivere henne, la de gå i hennes tempo. Eldste jenta mi sluttet med bleie i fjor sommer, da var hun 2 år og 5 mnd. Hun var ville veldig gjerne slutte med bleie selv, og vi fulgte henne på do ofte i begynnelksen + at vi brukte belønningssystem. i begynnelsen fikk hun klistremerke hver gang hun gikk på do, etterhvert ble det hver gang hun ikke tisset på seg i løpet av en dag. etter x-antall klistemerker fikk hun en eller annen form for belønning. fra vi tok av bleien til det var slutt på uhellene tok det ca 1 uke.

lykke til =)

Gjest amandine
Skrevet

To av mine store har sluttet tidlig, en rett før to år og en rett etter. De bare sa fra selv en dag og vi tok sjansen og hoppet i det. Natt og alt på en gang, jeg krysser fingrene for at det blir like lett med Knøttet! Lykke til!

Skrevet

Jenta vår sluttet da hun var 2 år, midt på vinteren. Bare fortset du, man MÅ ikke bleie-avvenne på sommeren heller, for den saks skyld.

Skrevet

Det er bare å følge barnet sitt tempo - noen går det kjapt med - andre ikke. Vår eldste var født i mars - sommeren han nettopp hadde fylt to var han veldig motivert - men det forsvant litt i løpet av sommeren - da vi var mye på farten. Så begynte han å bli opptatt av det på vinteren igjen - så vi sluttet på vinteren - gikk kjempefint det. Uansett hva du gjør - så er det viktigste å følge barnet, og å være forberedt på at noen har tilbakefall - men slik er jo livet. :) Lykke til!

Skrevet

hun begynner å bli "stor" jente nå og kan fint slutte helt med bleie:) de fleste er kanskje litt større men er flere som slutter i den alderen. så fortsett å motivere:)

minstejenta mi sluttet å bæsje i bleia når hun var 1 år og 9 måneder.. men sluttet ikke med bleie før hun var 2 år og 4 måneder.. men tidlig likevel syns jeg.. hun sluttet i november så må ikke være på sommern... :) men veldig greit på sommen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...