Gå til innhold

Sikkert dagens dummeste sp.mål.. ang trening og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man må være forsiktig med når man trener? Da tenker jeg på hopp og sprett, mageøvelser osv

Er ganske tidlig i svangerskapet, og trener jevnlig med bl a jazzercise, og har ikke så lyst at andre skal vite at jeg er gravid enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter ca 4 mnd bør du ikke ta rette situps lenger, da magemusklene skal dele seg på midten for å slippe ut magen. Hopp og sprett bør man være litt forsiktig med, det vil også begrense seg etterhvert som tiden går, men hvis du er vant med å trene fra før og er i god fysisk form, så hadde jeg nok hoppet litt.. etterhvert blir det jo å gjøre de samme øvelsene bare med low impact istedet. Du bør også være forsiktig med utfall, de kan resultere i bekkenlåsning/smerter i rompemusklene (snakker av erfaring dessverre, var ikke klar over det selv).

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Synes å huske det var noe med de magemusklene.. Jeg har trent godt det siste halve året, og mistet en del kg. Tror jeg tar timene uten hopp, instruktøren viser alltid øvelsen uten, dessuten har de jazzercice light som jeg kan gå på

Skrevet

Å svømme er glimrende når man er gravid, pluss man føler seg vektløs og lett i vannet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...