pc28 Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Min 3 mnd gamle gutt har akkurat oppdaget tommelen sin - han putter den i munnen og suger skikkelig, hele tiden. De siste to dagene har jeg omtrent ikke gjort annet enn å ta den ut av munnen hans og erstatte den med en smokk. Han holder smokken litt, men suger ikke sånn at den sitter. Har prøvd flere typer og har landet på en som han holder best på. Jeg vil heller at han starter med smokk enn å la ham suge på tommelen, og trenger råd om hvordan jeg kan få det til :-) TAKK!!
milk Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Hvis du ammer, så prøv å dryppe morsmelk på smokken. Fungerer i hvert fall fint her:) MME på smokken fungerer sikkert også.
Lizzie_81 Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Uff ikke lett. Småtten vår tok heller ikke smokken automatisk så vi måtte jobbe for det. Det vil si at vi satt og holdt en finger på smokken når han lå i sengen sin og skulle sove. Hver gang han spyttet den ut så satte vi den inn igjen. Til slutt tok han den, og jeg er superglad for det idag (han er nå 6 mnd). Bare jobb for det og ikke gi opp er det eneste rådet jeg kan gi. Lykke til
elikatt -mamma til 4- Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Prøv en større smokk, f.eks Mam fra 4 mnd. Snuppa mi strevde veldig med smokken, så når hun var 3 uker gammel fikk hun Mam 4mnd, og den tok hun med en gang. Jeg har hørt helsesøstre anbefaler en større smokk til de som har problemer, fordi babyen ikke får tak på de små som er beregnet på nyfødte.
juliogdesember Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 hei. har ikke noe gode råd til deg jeg. men lurer egentlig på hvorfor det er så viktig at han tar smokk? Er jo mye enklere med totten:-) ikke faller den bort og han finner den selv. Min sønn totter, og han finner trøst i tommelen selv om natta. så da slipper jeg opp hundre ganger for å gi han smokk som faller ut.
supermamma til 2 tette Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jenta mi tar ikke smokk hun brekker seg om jeg prøver å putte inn smokken!! Hun er 6 uker og jeg har prøvd siden vi kom hjem fra sykehuset. Hun har heldigvis ikke oppdaget tommelen sin, men jeg vil veldig gjerne at hun skal begynne å ta smokken før hun gjør det!! Grunnen til at jeg ønsker det, er at smokken går det an å avvenne, men du kan jo ikke ta bort totten selv om det er på tide å slutte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå