Frkroosa Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Var på ultralyd i dag klåkka 9.30. Vi kom inn der å hilste på han som skulle ta UL , forsto ikke hva han sa, han forsto ikke meg.. La meg ned på benken, han tok ul, målte hodet, ellers så vi ikke nå mer en hjertet som slo, en fot og hodet. Fikk ett uklart bilde med oss, og termin 29oktober. Alt var vist normalt med den lille. Ellers ble jeg egentlig litt skuffet at vi ikke fikk sett mer, det virket akkurat som vi var bare en del ev jobben, en kjapp "telefonsamtale som må tas", og vi forsto nesten ikke noe av det han sa til oss. Er kjempe glad for at det så bra ut med Lillegull i magen<3 men det ble ikke en så positiv opplevelse som jeg hadde gledet meg til og håpet på :\ Er det noen andre som har opplevd det slik at dere føler at det er så mye mer dere ville ha sett av den lille, og fått vite mer, eller er det bare jeg som hadde for store forventninger til ul?
Tyren78-09+12 Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Huff, så leit da. Jeg hadde egentlig ingen forhåpninger før UL, for jeg visste egentlig ikke hva som var vanlig. Men ble kjempepositivt overraska. Det var en lærling(eksamenskandidat) der, pluss hun "eksperten". De var utrolig flinke og forklarte alt de såg underveis. Telte hjertekammer, forklarte hva alle kroppsdelene vi såg var og i det hele tatt veldig forklarende og flinke. Vi fikk se kjønn, og fikk med oss to bilder som jeg syntes var veldig bra egentlig. Var litt sånn nærbildet av hodet og litt overkropp. Ser godt leppene, nesten og alt på hodet til den lille. Superfornøyd med hele UL-timen! Håper du får en bedre opplevelse en eventuell neste gang! Og det er jo kjempebra at alt såg bra ut da! Det er jo igrunn det viktigste med hele UL! Blir så lettet og beroligende etterpå. Lykke til videre!
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Jeg leste om en annen her inne som også hadde en veldig dårlig opplevelse på den ordinære UL. Da hun fortalte dette til legen sin ordnet de en ny UL med en annen lege/jordmor. Kanskje du kan snakke med legen din om dette? Jeg hadde en fin opplevelse på UL'n min og synes det er superviktig at du også får en fin opplevelse. Håper det ordner seg!
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Forstår at du er litt skuffet - men det er ikke alle som får slike flotte bilder og slikt fra UL altså, selv om man bruker tid... Dette er mitt andre barn, forrige gang fikk vi ingen bilder for hun satt så dypt i bekkenet at det ikke var mulig å få til noe klart bilde, men de nødvendige mål ble tatt, og alt var fint. Vi så heller ikke noe til noe vi kunne kalle "et barn" på denne ULen, vi syns hun ligna mest på et sånt lite sneglefossil :-) Men sånn var det bare! Og JM var forsåvidt hyggelig hun, men var også opptatt av at jobben hennes var å forsikre seg om at alt sto bra til med lille, hverken mer eller mindre. UL denne gangen kunen vi se litt mer, fikk sett knyttnever og ben og armer, og ansiktet et øyeblikk eller to. Har ingen bilder fra denne gangen heller, av samme grunn som sist: noen unger ligger sånn til at det rett og slett ikke blir bra bilder av det, og er ikke så ivrige på å vise seg fram på UL heller. Så får vi heller glede oss til vi får møte dem helt på ordentlig når de kommer ut til oss! :-)
Frkroosa Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2009 Takk for svar Følte meg litt lettet etter bare å ha fortalt om det ! Skal bestille ny ul-time bare for å se og forstå litt mer, vurderer 3D ul. Hva er det egentlig de måler på ul? Han vi var hos målta bare omkretsen på hodet å satte termin utifra det. Var bare 3 dager fra min første termin! Og ja jeg er kjempe gla for at Lillegull var "normal" som han sa!
mymy Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Jeg var også litt skuffa etter ultralyd. Har hatt bedre opplevelser før. Jeg har bestilt 3D i uke 28 og håper på en fin ultralyd da. Gratulerer med velskapt nurk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå