Gå til innhold

Permisjon - 80 eller 100%


Gunnhild 28

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på om jeg skal ha permisjon med 100% lønn eller forlenget permisjon med 80% lønn. Hvis man velger den vanlige er jo permisjonstiden akkurat ferdig til barnehagesesongen, men jeg er veldig skeptisk til å putte jenta i barnehagen når hun bare er 10 mnd..

 

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste akkurat i VG (papirutgaven) at det også var et alternativ å ta 100% lønn og forlenge med f. eks. 2 mnd perm uten lønn. Dette skulle gi noe mer ubetalt enn å velge 80% og forlenget perm. Klarer dessverre ikke å finne igjen artikkelen på VG nett, men kanskje noen har denne avisa liggende? Det er i alle fall noe jeg vurderer.

 

Jeg synes også det er for tidlig å ta ungene inn i barnehagen når de er 10 mnd. Sannsynligvis går de ikke selv på dette stadiet, så jeg ville nok ventet til nærmere 12 mnd.

 

Mine to barn har begynt i barnehage ved hhv 15 mnd og 12 mnd. Vil nok vente til 12 mnd denne gangen også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ta forlenget permisjon med 80 % lønn, fordi jeg tenker at hvor ofte får jeg denne muligheten. Det er ikke hver dag man får et barn og jeg og barnefar vil tilbringe så mye tid vi kan med barnet. Skal nok overleve uten den 20 %

 

Jeg leste også artikkelen på VG om at det er mer lønnsomt å ta ut 100 % permisjon og heller 2 mnd ulønnet permisjon, men jeg synes det var litt komplisert å forstå så jeg vet jammen ikke.... må få noen til å forklare meg dette litt bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står kjempemasse bra om det i "Dine Penger" denne gangen.Jeg forstod iallefall den artikkelen bedre.Der står det om flere forskjellige måter å gjøre det på.

Det går også ann å ta delvis permisjon,jobbe noen dager og ha barn i barnehagen 1 el 2 dgr,så blir det en liten tilvenning også.

Les "Dine Penger" der står det masse masse bra og på en fin måte.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest Dine Penger, og jeg kommer til å ta 100% utbetalt permisjon + 2 mnd ulønnet permisjon. I følge den artikkelen kommer vi til å spare over 10000 på dette totalt - med like lang permisjon. Men det krever selvfølgelig at en selv klarer å sette av penger til de siste to mnd hver mnd, og det blir sikkert ikke lett med ei lita tulle å bruke penger på i tillegg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi skal ta ut permisjon i 10 mnd. denne gangen også.

Vår første datter ble født 17.11.07 og begynte i barnehagen midt i august året etter. Hun har så langt ikke tatt skade av det. Heller utviklet seg, hun har nok sett opp til de andre barna. Hun begynte å gå dagen før hun fylte 1 år.

Hun prater også masse, når man sammenligner det med barn på hennes alder.

Jeg er også enig i det med utbetaling, man får mer penger utbetalt ved perm. i 10 mnd.

Lykke til med valget alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...