Mamma*til*Emma Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 - Er det noen spesifikke krav til vekt / bmi ? -Hvor lenge etter avsluttet amming før en kan få innvilget? -Er det veldig vondt? Har vært igjennom tre fødsler, det gikk jo veldig bra, men er egentlig en stor pyse.. -Er det verdt det, ble du fornøyd? -Noen som vet hvem som er flinke i bergensområdet? Håper noen kan svare. Har vurdert operasjon i flere år, men er som sagt en stoooor pyse.. Men nå går det på helsen løs så må prøve å mote meg opp!
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Jeg hadde brystreduksjon for 4 år siden, og jeg er kjempefornøyd! Jeg føler at jeg fikk et helt nytt liv! Jeg er 1.65 høy, og fikk veie max 72 kilo, så ja, det stilles krav til det. Det med amming vet jeg ikke noe om, jeg hadde operasjonen før jeg fikk barn. De sa at det ikke var sikkert at jeg kunne amme, men for meg betyr ikke det noe. Jeg valgte selv å ikke prøve engang, men det må jo hver enkelt tenkte gjennom selv:-) Selve operasjonen gikk veldig bra. Inn om morgenen og hjemme igjen tidlig på ettermiddagen. Jeg var litt uheldig og hadde ganske vondt i ca en uke, men det kom av noe væskeansamling eller noe...Men jeg har hørt om de som er ute og shopper allerede dagen etter, så det er nok veldig forskjellig. Det er jo en stor operasjon, så man må jo regne med å ta det med ro en stund etterpå. Du bør sørge for å ha god hjelp hjemme. Ihvertfall, hvis du ønsker det og har mulighet, så gjør det! Som sagt, det forandra livet mitt! Jeg kan ikke få sagt hvor moro det var å gå å handle klær etterpå!! Bare spør hvis det er noe mer du lurer på!
Mamma+2 Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Heisann., Har desverre ingen erfaringer med det selv, men første spm kan jeg svare på, da jeg selv har tatt opp temaet med legen min. Det er et krav til bmi. Den må være under Bmi på 28 er beskjeden jeg har fått. legen sa hun hadde søkt andre inn,men avslag dersom de hadde høyere. Har VELDIG lyst til å ta operasjon selv...bruker bh str 80F/G....tøft for skuldre og nakke,. Lykke til
klovnebukse Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Jeg er på venteliste nå. Jeg fikk ikke vite noen krav til BMI, men jeg var jo innenfor normalvekt da. Tror det var snakk om 3 eller 6 mnd etter avsluttet amming. Man kan jo søke før da, tar jo litt tid før man opereres. Hvis det går på helsa løs så kan du få det dekka av staten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå