FanteGuri Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Jenta mi er 2 år og vi skal bytte ut sprinkelsenga, men hva er "best" egentlig, en barneseng eller ei vanlig seng? Ei vanlig seng blir kanskje litt stor? Vi har ei 90 x200 cm seng stående, men vurderer å kjøpe ei juniorseng på Ikea til å begynne med.. Hva har dere til deres smårollinger?
It's all about me Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Vi gikk rett fra spirinkelsenga til en vanlige IKEA seng på 90 x 200. Eneste grunnen til å ha junior imellom måtte ha vært for å spare plass. Bortsett fra det ser jeg ikke poenget. Guttungen var 2.5 da han fikk denne senga og var såååå stolt av den.
Gemini77 Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Sønnen min fikk racerbilseng da han var 1 år og 10 mnd. Den er 90*200 cm så den er vanlig størrelse sånn sett, men små kanter på sidene så han ikke kan rulle ut..
erteposen + 4 Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Vi gikk rett til stor seng, med gavler og sengehest. Greit å spare pengene, de fungerer som gjesteseng om vi trenger det og det er litt krise å ha liten seng når de får besøk av gutta fra barnehagen:)
FanteGuri Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2009 Barnerommet er ikke så veldig stort, litt derfor også at jeg tenker å kjøpe en juniorseng, de har jo gjerne veldig mange store leker de første årene fram til skolealder.. Dessuten tenker vi å prøve på et barn til og da må vi etterhvert ha plass til to barn der inne, en i juniorseng og en i sprinkelseng..
mayaya Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Vi startet med juniorseng fra ikea, har Mammut. Hovedgrunnen til det er at barnerommene er veldig små, så vi synes det er godt med ei seng som ikke tar alt for mye plass I tillegg er det greit at den ikke er for stor ifht småen også, men ikke avgjørende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå