♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Til dere som har opplevd dette, hvordan var egentlig smerten? Kom den akutt, eller hadde dere den lenge? Hvilke andre symptomer hadde dere, og hvordan forholdt legen seg til dette? Jeg har i noe tid nå hatt smerter i venstre side, ca rundt 4 ribbein i fra spissen av mellomgulvet. Tror egentlig at dette bare kommer av trykk i fra bebisen, og strekte muskler, men tenkte at det kunne være greit å sjekke litt nærmere. Ellers er blodtrykket mitt helt fint, og jeg er lite plaget med hodepine. Er mye sliten, men hvem er ikke det 36+2? Uansett, så har jeg generelt vært utslitt i hele svangerskapet og sykemeldt pga det, så jeg ser liksom ikke noe faresignaler med dette. Det eneste som også har vært en del av de siste ukene er at jeg periodevis ser stjerner. Om dette kommer fordi jeg er aktiv, bøyer meg etc... er jeg litt usikker på. Men de kommer i hvertfall mest når jeg er aktiv, og mer sjelden hvis jeg tar det helt med ro. Som sagt så er blodtrykket mitt fint, nesten litt i laveste laget. Og jeg føler meg ikke noe ekstremt dårlig, Vil bare for å sikre meg, høre litt hvordan andre som har hatt svangerskapsforgiftning med smerter i siden har opplevd dette - mest for å avkrefte at jeg har det :-)
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Så lenge det er venstre side du har vondt på, kan du ta det helt med ro :-) Smertene øverst i magen man skal være obs på, er pga at detkan være tegn på at leveren begynner å svikte, og leveren ligger på høyre side, ikke venstre.
Alltid Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Jeg fikk smerter i magen, men det var som ett trykkende belte helt øverst. Det var også ubehagelig å dra pusten dypt og hvis jeg rørte på meg noen meter så ble det vondt. Har hørt flere som har beskrevet magevondten i forbindelse med sv.forg. på denne måten. Jeg tror det for din del er babyen som sparker eller presser, vet du hvordan den ligger?
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2009 Det er i utgangspunktet det jeg også tror... Babyen ligger med hodet ned, og ryggen stort sett på min venstre side, altså ligger stumpen opp ca der jeg har vondt. Det er mer et punkt enn et belte der jeg har vondt. Det svir og stikker, som regel hele tiden, og mest på kveldstid. Det blir ikke verre av at jeg puster slik du beskriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå