Gå til innhold

Kramper i bena


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen fler som sliter med kramper i bena om natten? Noen som har noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

UFF, kramper er GRUSOMT!

Jeg får krampe bak i leggen om natta, eneste som hjelper for meg, er å gå ut av sengen, å gå litt.. da gir det seg ganske fort for meg:)

Men har hørt at det finnes noe på apoteket om du spør der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke leggkramper selv, og har derfor ikke prøvd dette rådet, men: Har lest om mange som mener det hjelper å knyte en ulltråd rundt ankelen!!!! Faktisk har jeg kommet over det kjerringrådet mange steder... Kan i hvert fall ikke skade, og er jo gratis, så verdt et forsøk?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !! jeg får skikkelig krampe i leggene om morningen når jeg strekker på meg i sengen !! har aldri hatt kramper i leggene før, syns det er helt grusomt!, vet at magnesium kosttilskudd skal hjelp mot kramper , eller så har jeg fått tips om å sitte med bena hevet så ofte du kan i løpet av dagen, og når du får kramper skal du bøye foten slik at du dra tærene mot deg , da skal det visst gå over :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ulltråden, både mens jeg har sittet og sett på tv, og mens jeg sover - og DEN VIRKER!!

 

Aner ikke hvorfor, men som du sier - enkelt å forsøke :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hatt grusomme kramper i leggene men det har gått bort etter at jeg begynte å spise linfrø (som inneholder mye magnesium)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter ikke med kramper, men med urolige ben.. skulle tro jeg hadde løpt 5mila hver dag..

Ulltråd har ikke funka på meg, men å strekke ut bena og feks stå på tåballene og hev senk kroppen funker ganske godt. Bruk gjerne en vegg å støtte deg på, jeg har iallefall ikke så god balanse lenger ;)

 

Jeg bruker pute under bena på natta og ligger stort sett opp-ned i sofaen på kvelden. Altså med føttene høyere enn hodet.

Jeg har kjøpt inn "mamas tired legs" fra rock star baby som er en krem med peppermynte som kjøler ned leggene. og har magnesium på handlelista til neste uke.

Har støttestrømper på dagtid, men ikke hver dag. de er jo så innmari dyre (ca 200 kr per par).

 

Jeg sliter skikkelig med dette og må innimellom sove på sofan for å unngå å vekke sambo med mine nattlige sprell.. av og til må jeg ligge med bena rett til værs før det gir seg.

 

Lykke til til dere alle. Det er jaggu en kjedelig bivirkning:/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med kramper i leggene om natten. Jeg har forsøkt å tøye litt før jeg legger meg, og det virker faktisk. Hadde jeg bare vært flink nok hver kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk ikke på at kramper i leggene var relatert til svangerskap generelt, trodde at det var fordi jeg har ble ekstra anstrengt av en ille bekkenløsning.

Har våknet midt på natta av grusom krampe og vekket min samboer for å få hjelp til å strekke ut. Noen morgener når jeg strekker meg kommer det også fæle kramper. Må vel gjøre mer yoga (som ble lagt på hylla pga bekkensmerter) for det gjorde jeg hele forrige sv.skap og da hadde jeg ikke kramper.

 

Anbefaler yoga for gravide til alle. Hadde en suveren fødsel sist. Uten noe smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går bort med en gang du strekker ut foten hardt.. hehe..

har det i høyre for hver natt.. når jeg våkner av smerten strekker jeg forten heelt ut, så går det bort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...