Gå til innhold

Du vet du er mamma når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... du setter gjærdeigen til heving før kl 0830

... surfer på dib før man sjekker mail/nyheter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..du ikke får spist frokost før kl 13 for det er så mye annet å gjøre.

..en går på en leketøysbutik, kjøper en leke og gleder seg mer til å sette den sammen enn dattera/sønnen din og se ansiktet lyse opp når h*n får leken.

..når man står opp i søvne og skifter bleie på babyen.

..når man sier til samboeren om natta: jeg må vel stå opp og lage litt mat til tutta. Så går det noen min og så sier man: PING! i søvne. (mikrobølgeovnen som er ferdig med å varme vannet)

Skrevet

... står opp kl 0700, selv om det er helg/fri

Skrevet

- du tar det som en selvfølge å ha følge med på do hver gang du skal gjøre ditt fornødne

- du må planlegge en dusj

- halve tanken på bilen går til å kjøre til/fra bhg

- du vasker klær døgnet rundt

- du ikke vil legge deg, for da går det fort mot neste dag, og nytt mas

- du kan alle sangene på barnetv

Skrevet

Når hjertet ditt smelter totalt når to tindrende øyne titter på deg og sier: Ga i dei mamma!!!! (Glad i deg mamma)

Skrevet

...du ikke har noen hemninger mot å la villt fremmede mennesker se puppen din.

...du synes at babybæsj faktisk lukter godt.

...du enkelte dager ikke klarer i komme ut av pysjen før det omtrent er på tide å ta den på igjen.

...du aldri får ro til å sitte til bords gjennom en hel middag.

...du har strekkmerker på både mage, hofter og pupper, og synes at det er helt greit.

...når du får spørsmål fra avkommet som: "Mamma, hvorfor har du så lange pupper?".

Og ikke minst:

...når du ikke lenger klarer å høre om barn som er drept eller mishandlet uten å hylgrine.

Skrevet

Du er på metalkonsert og finner en smokk i lommen din.. :P

.

Skrevet

-når du klarer å dusje, pusse tenner, sminke seg, ordne håret og kle på seg på under 5 minutter.

-når drømmehagen egentlig begynner å bli morsomt.

-når disneychannel plutselig har blitt den mest sette kanalen i huset. Hva skjedde med discovry liksom!?

-når bæsj, gulp og tiss er helt ok i gunn.

Skrevet

- Når tran lukter godt!

Skrevet

du bruker "fritiden" din på å vaske eller rydde og syns det er avslappende...

Skrevet

Hmm... jeg er mamma til 2 og synes IKKE det er OK å la fremmede mennesker se puppene mine, og jeg synes IKKE babybæsj luker særlig godt.

Skrevet

hjertet renner over av kjærlighet og stolthet pga det nyyyydelige barnet ditt:):):)

Skrevet

Hvorfor står det ikke "Du vet du er FORELDER når.."

Gjelder ikke dette pappaer?

Skrevet

Det er vel det store flertallet av mødre her så det faller seg naturlig

Skrevet

-når du må si nei til å gå ut med jobben fordi mannen jobber natt og du får ikke tak i barnevakt..

-når du går rundt og synger "jeg er kartet,jeg er kartet...." (dora) mesteparten av dagen...

-når alle filmene dine i DVD-hylla er byttet ut med disneyfilmer....

-når sommerferiens høydepunkt er å dra til Kristiansand for å se på Sabeltann....

-når du ser deg i speilet på jobben etter en stressende morgen og ser at du har en Hello Kitty spenne i håret...

Skrevet

- når du bruker kveldene på å springe opp og ned trappene i huset for å legge ungene

- når du frivillig står opp en halvtime før du må, kun for å få drikke morgenkaffen i fred og ro

- når du vasker 3 maskiner for dagen, men kun to av klesplaggene er dine egne

- når du er på butikken og ser i kurven din at du alltid har NOE barnerelatert oppi. Smokk, litago, bleier...

- når du henger på bim/dib og faktisk synes det er et OK tidsfordriv

- når du ikke handler skyhøye hæler til deg selv, men fornuftige lekeplass-sko

- når du står med føttene oppå badeanda når du dusjer og du gidder ikke pælme den ut derfra engang

- når puppene gjemmer seg i hver armhule når du tar av deg bh'en

- når du våkner om morgenen og lettet konstanterer at ingen småtroll har sneket seg inn i senga

- og hvertfall når du våkner og skulle ønske at noen småtroll hadde sneket seg inn i senga

Skrevet

Når du står og drar handlevognen frem og tilbake som om du holder i en vogn..

Når du aldri får være alene på badet lenger.

Når du nynner på barnesanger hele dagen lang.

Når hjertet ditt fylles av kjærlighet og takknemlighet mange mange ganger til dagen bare av synet eller tanken på barna dine..

når du er takknemlig for at du nok en gang klarte å nå jobben etter en hektisk morgen med stell, levering og klargjøring

Når du uten å kny hopper i bilen kl elleve om kvelden for å kjøpe bleier på bensinstasjonen fordi du oppdaget at det var tomt idet du skulle legge deg.

Når søvn blir noe du husker langt borte i det fjerne

Skrevet

Når du har ammetåke og kaster bleia i skittentøyskurven,glemmer nøklene i postkassa og står 10 min og lurer på hvordan du kom deg inn i oppgangen ,men ikke inn til leiligheten .

Du er på lekeplassen i 4 timer på en lørdag.

Du har sluttet å krydre maten

Du vet når alle de forskjellige teignefilmene er ,hva de heter og på hvilken kanal de går .

Skrevet

-du vugger handlevognen.

-er happy når du våkner kl 0800. ( ahh, sovemorgen!)

- tørker bort primflekker fra klærne før du går på jobb, i stedet for og skifte klær...hmmm til hva da? Jeg kjøper jo ikke klær til meg selv.

-du blir stresset om du ikke er i seng når du ser på klokken og den er 2230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...