Gå til innhold

Noen som er plaget med cyster???gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!! Vi brukte 3år på første barn,fant ut at jeg hadde cyste på

eggstokken og oppererte,fikk barn nr 1 kunn kort tid etter opperasjon....barn nr 2kom fort og uventet og ikke planlagt så tidlig,men så koselig og velkomment.Var på kontroll hos gynokologen min igjenn nå på våren og da fant han en ny cyste på den andre eggstokken min.jeg ble meget depperimert og redd....men nå lurer jeg kansje på om jeg ikke er gravid;-)Skal kjøpe test i dag;-)Bare lurer på om det er noen andre her med samme problemene??? Men det viser jo bare at det er mulig å få barn selv med disse plagene,det tar bare litt lenger tid kansje,men ikke nødvendigvis heller. Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har slitt med cyster helt siden første gang jeg fikk mensen, har aldri operert dem bort.mange av dem har sprukket av seg selv, veldig vondt. men jeg ble gravid etter 4 mnder. og er nå 9 uker på vei:)

Skrevet

jeg har maaange små cyster jeg.. Har prøvd siden september nå.. Håper virkelig at det kan komme noen solskinnshistorier om at det har gått alikevel.. begynner å bli en stund siden vi begynte å prøve, så håper det kan skje noe snart (eller helst NÅ) hehe.

Noen som har hatt cyster med uregelmessige sykluser som plutselig har blitt gravid, selv med laange sykluser???

Håper så veldig at vi skal klare det selv!!!!

Skrevet

Jeg har det ikke selv, men bestevenninnen min har operert cyste bort fra eggstokken. Har ikke klart å bli gravid på snart to-tre år. Blir nok prøverør på dem snart, håper så inderlig de får det til!!

Endometriose heter det hun har forresten. En av de mest vanlige kvinnesykdommene faktisk.

Skrevet

Hei! Har ikke helt samme problematikk, men tenkte kanskje min historie kan være oppmuntrende alikevel?

-Selv om ekspertene spådde oss nedenom og hjem (på grunn av store cyster, blant annet en på 10cm i selve livmorveggen) ser det ut til å gå bra for oss. Det har vært en ganske laaang prøvelse, men lykkefølelsen som jeg nå laller meg inn i (gravid i 14.uke) overdøver alle de negative opplevelsene!

De sier jo at cystene gjerne oppdages litt sånn tilfeldig (trenger jo ikke merke noe i form av smerter etc.) og de aller aller fleste får vel et eller fler barn både før og etter fjerning av denslags ulumskheter?

Det tar vel gjerne litt lenger tid da kanskje, men da er man jammenmeg superglad når det slår til og man skal få være rugekasse i en periode! Og du har jo klart det før, tydeligvis!! :)

Masse lykke til!!

Skrevet

jeg har hatt (og har sikkert) masse vonde cyster på begge eggstokkene i tillegg til at den ene eggstokken var grodd fast i buken, og kunne gå opptil fire mnd mellom hver syklus. jeg opererte til slutt, men fikk beskjed om at jeg antagelig måtte gå på noe medisiner for å bli gravid. vi tenkte at vi ikke vil stresse med noe og ville vente med medisinen. likevel ble jeg gravid etter to/tre mnd selvom jeg ikke hadde hatt menstruasjon etter operasjonen. altså gikk det lang tid mellom syklusene også etter operasjonen

vi hadde egentlig ikke noe ønske om barn, ville bare operere pga smertene, men hun/han er selvfølgelig velkommen :)

Skrevet

Hei og takk for svar...jeg har endometriose også jeg men det er ikke dt samme som cyster....endometriose fører detsverre ofte til barnløshet men i mitt tilfelle som gu legen min sier så har jeg hatt flaks og er en sjeldenhet siern at jeg har fått to....Fikk fjernet det når jeg tok cystene også så det hadde ikke kommet tilbake ennå,men det vil komme så derfor er det bedre å prøve nå og håpe enn å vente siern.Skal ta test i morra,spent.....

Skrevet

Så flott,gratulerer.... Lykke til.Ja dem forsvinner ofte av seg selv og da er det vanncyster,mine er fylt med blod og må da detsverre ha hjelp til å forsvinne.....Kos deg masse med svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...