vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Min lille på nettopp 7mnd er en sær liten frøken, foreløpig er hun aller mest glad i melk og spiser til nød en halv porsjon grøt og litt banan, stort sett kniper hun igjen munnen etter noen skjeer.. Hun tåler foreløpig ikke melkeprodukter,sånn at hun har ikke så mye utvalg i grøttyper desverre. Er det noe mat som er "sikre vinnere" og som "alle" barn liker?
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Snuppa mi har ikke fått så mye forskjellig enda, men sviskepure, sviskesaft og banan går ned på høykant. Maisgrøten er også ok synes hun, men grønnsaksmos osv. er helt uaktuelt!
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2009 Foreløpig har vi prøvd Sinlac og hirsegrøt av grøttyper. Sinlacen liker hun,men den er ikke så næringsrik, og Hirse syns jeg selv smaker papp så kanskje hun har samme oppfatning Men hun spiser den når den blandes med banan. Av frukt har hun fått banan, eple&mango og pære. Foreløpig bare banan som er suksess, de andre rynker hun pent på nesen av Av middag har vi prøvd hjemmelaget potetmos og ferdigglass med potet&gulrot. Begge deler kom raskt ut igjen sammen med brekninger og frysninger Sviske kan det nok hende hun liker, men har ikke turt å prøve siden vi allerede har 2-3 bæsjebleier daglig, trenger igrunn ikke fler
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Hehe, her er det motsatt; lille flis har aldri vært noe særlig begeistra for melkeflaska, mens fast føde, det er moro! Av middag er det vel mormors lapskaus og grønnsaker med lam som er favoritten (de er tilnærmet klumpfrie). Av fruktpureer, er det aprikos/ pære som er best, og av grøt glir det meste ned;)
MyskeMor Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Alt av frukt faller i smak, har en ide om at det er fordi det er kaldt og lindrer godt i munnen siden han får tenner nå. Ellers er grøt en vinner, hvetegrøt med eple og ekstra sviske i. Mors hjemmelagede eplemos er også nam, og banan som de andre her har nevnt. Av middag har vi hittil bare hatt suksess når vi har most brokkoli sammen med potetene. Men desserten er alltid best da! Særlig mango...naaaam Vil bare nevne at i går gjorde jeg den feilen å gi småtten litt av vaniljeisen jeg spiste på, han likte det SÅ godt at det ble hyl i flere minutter etter at jeg tok den fra ham. Tydligvis en stor søtmunn som mor...
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2009 Neste på lista som skal prøves ut er brokkoli og aprikos/pære, så får vi se hvordan det går Trodde fast føde skulle være gøy jeg da etter evigheter med kjedelig melk, men neida.. Merkelig unge
MyskeMor Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Vil bare legge til at det tok lang tid før han synes noenting fast var godt. Rynket på nesen kanskje de 2-3 første gangene han smakte noe nytt, og brakk seg også noen ganger, men han spiste likevel og nå elsker han det! Vann tok det flere uker til han likte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå