tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Jeg er temmelig nygravert, ikke engang 4 uker på vei. IKM i morgen egentlig, men har hatt positiv test noen dager. Saken er at jeg har vært slapp og overvektig i noen år, og har begynt å komme meg i form igjen det siste året. Hadde en lang treningspause rundt juletider pga sykdom, og en lang pause rundt påsketider av samme grunn. Jeg har vært utrolig tung i mine forrige svangerskap, og NEKTER å bli så tung nå. I går var jeg på trening (step og styrke, droppet magedelen), men det var vanskelig å ta seg helt ut, kjente jeg. Litt smånervøs. Hører med til historien at jeg har en SA bak meg, mellom de to barna jeg har fra før. Men jeg må vel kunne trene som normalt, bare jeg dropper tunge vekter og ikke tar meg fullstendig ut, eller? Er det andre som trener her, som ikke nødvendigvis var treningsnarkonmane toppidrettsutøvere før graviditeten?
aloha83 Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 Hei! Jeg har et helt vanlig forhold til trening. Er 5+2 i dag og fortsetter som før med 2-3 ganger i uka på sats. Har byttet ut step/styrke timen med høypuls, men det har egentlig ikke noe med graviditeten å gjøre. Trener ellers step, høypuls, pilates ball, spinning, stram opp og mage/rygg. Regner med at mage/rygg blir litt selvkomponert etterhvert
CarpeDiem Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Du kan trene helt som normalt om du er gravid. Spiren ligger godt beskyttet. 1. trimester er imidlertid ikke tiden for å øke treningsmengden og trene med ekstremt høy intensitet. Gjør som du har gjort tidligere, om du ikke føler noe ubehag ved det. For min del er brystene så ømme at jeg ikke tåler brå bevegelser, så jeg har måttet kutte ut joggeturen og i stedet spasere med samboeren min. Kos deg med trening
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 jeg trener også sånn som jeg gjorde før graviditeten, men ikke de dagene jeg føler meg sliten eller kvalm... vil ikke pushe for langt. kos deg med treningen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå