Tyren78-09+12 Skrevet 28. mai 2009 #1 Skrevet 28. mai 2009 Jeg er veldig "trang" nedentil..når vi har sex så må jeg liksom hjelpe han på plass og vi må være veldig forsiktige når han føres inn..ellers er det som å møte en vegg. Det samme gjelder når jeg skal sette i tampong..det går bare ikke hvis jeg ikke blør mye..slik som de første to dagene. En tidligere lege sa en gang at det virket som at jeg hadde trang livmorhals. Kan dette være et problem under fødsel??? Begynte plutselig å tenke på dette her en dag, og får ikke helt ro med meg selv.. Har ellers ikke tenkt så veldig mye på fødsel enda..heldigvis! Noen andre som har det sånn? Evt.som allerede har fødd barn tidligere og som er "trange" ? Noen problemer ? Litt bekymret.
VinterSol+2 Skrevet 28. mai 2009 #2 Skrevet 28. mai 2009 hm.. jeg tror jeg er ganske så trang, egentlg, men har ikke hatt noen problemer med å føde. Nå er det jo forskjell på livmorhals og vagina da... mesteparten av fødselen er jo nettopp det at kroppen åpner seg, og litt sterk muskulatur vil nå bare være en fordel. Selve det å presse babyen ut, tar ikke så lang tid. Husker jeg revnet litt under første fødsel, og tenkte "å, nå revnet jeg. var det alt?" - det svei som et skrubbsår, lissom, men var ikke på langt nær det marerittet jeg hadde forestilt meg at det skulle være.. (alle skrekkscenarioer en tenker seg på forhånd, lissom) i etterkant tar det jo litt tid å bli "hel" igjen etter en fødsel, men det gjør det jo uavhengig av om du revner eller ikke. Jordmor kan også hjelpe deg å tøye vaginaåpningen og livmoråpningen underveis, dersom ting skulle gå tregt. Det går så fint så
Tyren78-09+12 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2009 Tusen takk for svar. Blir så lettet når noen svarer og beroliger meg på denne måten Nei, jeg er jo sikkert ikke den eneste som føler meg trang, så det går vel bra med meg å! Bare godt å få luftet det og hørt andre med lignende erfaringer! Har også hørt mange skrekkscenarier..men jeg tenker som så at det er jo tross alt en baby som skal ut..ikke rart det er smertefullt!! De fleste glemmer vel smerten så snart den lille blir lagt på magen sin Takk igjen!!
*toppris* Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 hva med å kjøpe fødselsforberedende olje og smøre deg selv nedentil mens du tøyer? forberede litt og utvide litt til fødselen? etter fødselen kommer alt på plass igjen så trenger ikke være redd for å bli vid;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå